۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۷۶۳۶۸۳
حجت‌الاسلام ليالی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

اربعین؛ مظهر احیای هویت اسلامی برای آزادی قدس

اربعین؛ مظهر احیای هویت اسلامی برای آزادی قدس
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اربعین همیشه اهمیت داشته و امروز اهمیت اربعین با توجه به عملیات طوفان الاقصی و حوادثی که در منطقه فلسطین اتفاق افتاده دو صد چندان شده، گفت: اگر امام خمینی(ره) روزی فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد امروز شرح و تفسیر عملی آن را می‌بینیم.

حجت‌الاسلام محمدعلی ليالی استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سياسی خبرگزاری رسا، ضمن بیان اینکه ظرفیت‌ها و ابعاد اربعین بحثی مهم است، اظهار داشت: اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بعد از حادثه کربلا به زیارت اربعین و بعد‌ها به پیاده‌روی اربعین و در عصر غیبت علما، بزرگان و اولیای الهی به زیارت اربعین و پیاده‌روی اربعین تاکید داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه اربعین را نماد هویت تفکر شیعی، دینی، انسانی و اسلامی خواند و گفت: هرچه بتوانیم اربعین را با ظرفیت‌های فرهنگی و تمدنی و نقشی که در تمدن سازی جهان اسلامی دارد تبیین و تعریف کنیم بسیار اثرگذار است و به جایگاه مهمی در ساخت قدرت در عرصه سیاست، اجتماع و فرهنگ خواهیم رسید.

وی در ادامه افزود: امروز در کدام نقطه عالم می‌توانید ببینید یک تفکر، ۲۰ میلیون جمعیتی را تحت عنوان زیارت اربعین و پیاده روی اربعین مدیریت و مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی آنها را تامین کند؛ این نکته بزرگ و قوت و قدرتی برای جهان اسلام است؛ اربعین همیشه اهمیت داشته و امروز اهمیت اربعین با توجه به عملیات طوفان الاقصی و حوادثی که در منطقه و فلسطین اتفاق افتاده دو صد چندان شده است.

حجت‌الاسلام ليالی با تاکید براینکه امروز بحث آزادی فلسطین، نابودی اسرائیل، پیوند و ارتباط اربعین با مسجد الاقصی و آزادی فلسطین و حمایت از مظلومان در غزه، فلسطین و یمن اهمیت اربعین را دو صد چندان کرده، تاکید کرد: امروز اربعین می‌تواند مظهر و نمادی از احیای هویت اسلامی مسلمان برای آزادی قدس شریف باشد، اگر امام خمینی(ره) روزی فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد امروز شرح و تفسیر عملی آن را می‌بینیم و باید پیاده روی اربعین از کربلا به طرف قدس نیز اتفاق بیفتد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه اضافه کرد: اگر امت اسلامی و جریان مقاومت بتوانند از پدیده اربعین و ارتباط آن با عملیات طوفان الاقصی و به تبع آن حمایت از فلسطین، غزه، مظلومان، فقرا و محرومینی که زیر بمباران موشک‌ها در غزه، فلسطین و یمن به سر می‌برند تبیین داشته باشد می‌تواند مقدمات یک معرفت فکری و عملی برای احیای فلسطین و نهضت و آزادی فلسطین و قدس انجام گیرد.

وی با تاکید براینکه این لشکر ۲۵ میلیونی اربعین لشکریانی خواهند بود که برای آزادی قدس حرکت خواهند کرد و آن روز دور نخواهد بود، گفت: پدیده اربعین در کنار آثار فرهنگی، معرفتی و اجتماعی خود آثار سیاسی بسیاری در تقویت گفتمان مقاومت، جهاد و شهادت به عهده خواهد داشت و شعار اربعین احیای جهاد، شهادت و مقاومت ابا عبدالله الحسین است.

حجت‌الاسلام ليالی با اشاره به اینکه اگر کسی بخواهد با دشمن صهیونیستی مقابله و مبارزه کند راهی جز جهاد، شهادت و مقاومت ندارد، اظهار داشت: باید همان راهی که امروز مظلومان فلسطین و غزه می‌روند ادامه داده شود، این اربعین‌ها در یک حماسه سیاسی تبدیل به حرکتی برای آزادی قدس شریف و اقامه نماز در مسجد الاقصی خواهد شد.

ارسال نظرات