۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۷۶۳۶۶۲
نماینده ولی فقیه در مازندران:

خوش‌بینی به آمریکا بزرگترین خیانت است

خوش‌بینی به آمریکا بزرگترین خیانت است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اهداف آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران هیچ تغییری نکرده و خوش‌بینی به آمریکا بزرگترین خیانت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در بیست و چهارمین یادواره علما و شهدای روستای متکازین هزارجریب بهشهر، اظهار کرد: احترامی که برای شهدای درگذشته قائلیم را باید برای شهدای زنده نیز باشیم. 
 
وی با بیان این که جوانان باید مراقب کمین شیطان باشند، تصریح کرد: شهیدان و عالمان برتری دارند، خداوند به این دو دسته برتری داده است، خداوند عالمانی همچون حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای را بالا برده، خیلی‌ها سعی می‌کنند اینها را پائین بیاورند اما نمی‌شود، برای شهیدان نیز همین است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که ویژگی‌های مشترکی بین عالمان و شهدا وجود دارد هر کدام ویژگی‌هایی دارند که دیگری ندارد، گفت: قرآن به قلم و جوهر عالم قسم یاد کرده اما به خون شهید قسم نخورده است.
 
وی ادامه داد: از سوی دیگر شهدا چند ویژگی دارند که علما ندارند یکی اینکه شهدا خوب و بد ندارند همه خوب هستند اما عالمان خوب و بد دارند.
 
امام جمعه ساری با بیان این که قرآن کریم برخی از عالمان سوء را ملامت کرده است، گفت: در احادیث هم از پیامبر اکرم(ص) آمده که بدترین و شرترین آدم‌ها عالم شر است، خدا نکند عالمی شر شود.
 
وی با اشاره به این که امروز برخی از عمامه‌ به‌سرها که نظام آنها را پروراند بر علیه دین و نظام حرف‌هایی می‌زنند، ادامه داد: ۲۴۰هزار شهید در ایران اسلامی به برکت آمدن عالمی همچون امام راحل به فیض شهادت رسیدند.
 
وی با بیان این که نفَس این عالم سازنده، شهید و انقلابی‌پرور بود، خاطرنشان کرد: وجود این عالم، ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید را سر سفره حق نشاند، اگر علمای خوب انقلاب نمی‌کردند، خانواده‌ها را دیندار بار نمی‌آوردند این شهدا به فیض شهادت نائل نمی‌شدند.
 
 حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بیان دومین ویژگی شهدا افزود: ویژگی دوم این است که همه علما و بزرگان آرزوی شهادت می‌کردند، علی(ع) با آن مقامش از پیغمبر اکرم(ص) می‌خواهد که برای شهادتش دعا کند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: سومین ویژگی این است که شهدا با هم اختلافی ندارند اما متاسفانه برخی علما با هم اختلاف دارند که نباید اینطور باشد وقتی یک بند محکم تسبیح به نام رهبری داریم نباید اختلافی باشد.
 
وی در بیان ویژگی چهارم گفت: شهدا همه بخشیده شده هستند و نخستین خون شهید که روی زمین چکیده می‌شوند همه گناهانش بخشیده می‌شود اما علما اینطور نیستند و مسؤولیتشان سخت است.
 
امام جمعه ساری در ادامه افزود: ویژگی پنجم شهدا این است که آنها مظهر صبر و بصیرت هستند و به فرموده علی(ع) کسی می‌تواند این پرچم را حمل کند که صبور و بصیر باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که یک شهید بی‌بصیرت نداریم اما در میان علما عالم بی‌بصیرت داریم که سد در راه اسلام می‌شوند، تصریح کرد: ویژگی بعدی اینکه شهدای ما همه وظیفه‌شناس بودند، همه ما باید وظیفه خودمان را بشناسیم و به آن عمل کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران عنوان کرد: شهدا فهمیدند که وظیفه‌شان این است که به جبهه بروند، خدا می‌داند که آزادگان چقدر شکنجه را تحمل کردند، اما عالمانی پیدا می‌شوند که متاسفانه وظیفه‌شناس نیستند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید راه شهدا را در پیش بگیریم، افزود: راه شهدا این است که در مقابل ظالم، استکبار جهانی و دشمن شماره یک خودت که در مقابل خودت ایستاده است، بایستیم، هدف جنگ نرم دشمن مرعوب و تسلیم کردن ما است.
 
وی با اشاره به این کهه به فرموده مقام معظم رهبری واقعیت این است که اهداف آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران هیچ تغییری نکرده است، افزود: خوش‌بینی به آمریکا بزرگترین خیانت است، امروز استکبار زمین جنگ نرم را برای ما آماده کرده است که باید مراقب باشیم./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات