۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۷۶۳۶۲۸

مقامات آمریکایی: اسرائیل در نابودی شبکه تونلی حماس شکست خورد

مقامات آمریکایی: اسرائیل در نابودی شبکه تونلی حماس شکست خورد
چند مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به روزنامه نیویورک تایمز گفتند که ارتش اسرائیل از طریق نظامی قادر به آزادی اسرای خود نیست و تنها دیپلماسی راه‌حل این مسأله است.

چند مقام وزارت دفاع آمریکا به روزنامه نیویورک تایمز گفتند که ارتش اسرائیل هر آن‌چه که می‌توانست از طریق نظامی در غزه به دست آورد را به دست آورده است و بیش از این تحقق چییز دیگری ممکن نیست.

این مقامات در ادامه گفتند: «احتمال تضعیف حماس به شکل قابل توجهی کاهش یافته است، ادامه بمباران تنها خطرات را برای غیرنظامیان افزایش می دهد، اسرائیل صدمات و ضربات بزرگی به حماس وارد کرده است بسیاری از فرماندهانشان کشته شده‌اند؛ اکنون نظامیان اسرائیلی می‌توانند آزادانه در غزه حرکت کنند، اما یکی از بزرگترین اهداف باقیمانده اسرائیل - بازگشت تقریباً 115 گروگان زنده و مرده که هنوز در غزه پس از دستگیری در حملات 7 اکتبر نزد حماس نگهداری می شوند - از نظر نظامی قابل تحقق نیست».

مقامات نظامی آمریکایی همچنین در خصوص تلاش ارتش اشغالگر برای نابودی شبکه تونلی حماس در غزه نیز گفتند: «ارتش اسرائیل تلاش کرد تا شبکه تونلی در غزه را از بین ببرد، اما شکست خورد، شبکه تونل‌ها ثابت کرد که بزرگ‌تر از میزان پیش‌بینی اسرائیل است و همچنان برای حماس کار می‌کند».

نیویورک تایمز در ادامه به نقل از این منابع افزود: «دیپلماسی تنها را ممکن برای اسرائیل برای بازگردانی گروگان‌ها است».

یک نظامی یهودی آمریکایی نیز به این روزنامه گفت که حماس قادر است ظرف یک سال دوباره خود را قوی کرده و بازسازی کند. ژنرال «آمیدور»، که اکنون عضو موسسه یهودی برای امنیت ملی آمریکا است، گفت: «دستاوردهای اسرائیل در غزه چشمگیر است، اما با آنچه باید به دست می‌آید، فاصله زیادی دارد، اگر اسرائیل اکنون نیروهای خود را تخلیه کند، ظرف یک سال، حماس دوباره قوی خواهد شد».

منبع: تسنیم
برچسب ها: اسرائیل حماس تونل
ارسال نظرات