۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۷۶۳۵۳۹
شهردار شهرضا:

شهید همت چهره ماندگار ایثار و شهادت است/شهرضا شهر حکمت و فلسفه است

شهید همت چهره ماندگار ایثار و شهادت است/شهرضا شهر حکمت و فلسفه است
اصفهان ـ شهبازی با اشاره به ضرورت پاسداشت ظرفیت‌های تمدنی و فرهنگی شهرضا گفت: شهید همت از چهره های ماندگار مهم شهرضا در حوزه ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، دکتر حمید شهبازی شهردار شهرضا در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه شهرداری شهرضا یک همت بودجه دارد و تلاش کرده‌ایم به همه موضوعات مهم شهر از جمله مسائل فرهنگی و عمرانی بپردازیم، گفت: به دنبال شهروند واقعی هستیم، یعنی شهروندی که مسؤولیت پذیر، دغدغه‌مند و مؤثر در مسائل شهر است. موضوع مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه مدیریت شهری و تقویت اقتصاد شهری از جمله موضوعات مهمی است که به آن توجه داریم.

شهردار شهرضا با اشاره به مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های شهرضا خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگی، گردشگری و هنری از حمله مسائل مهم شهرضا است، چرا که جنس مردم این شهر از نظر فرهنگی و هنری یک جنس متفاوتی است، شهرضا بعد از اصفهان دومین شهر استان اصفهان است که دارای شهرداری بوده و شهرضا در بین بسیاری از اهالی، این شهر را به عنوان یونانچه می‌شناسند چرا که مردمی اهل فلسفه و حکمت دارد و یک مقیاس کوچکی از قم بوده است چرا که علما و روحانیون و اندیشمندان بسیاری در این شهر زندگی می‌کرده‌اند.

شهبازی ادامه داد: پاسداشت چهره‌های ماندگار شهرضا موضوع مهمی است، شهید همت از چهره‌های مهم ما در حوزه ایثار و شهادت است و یکی از سرفصل‌های برنامه‌های ما که بیشتری سهم بودجه را به خود اختصاص داده بحث رویدادها و رخدادهای فرهنگی است و ما در نظر داریم هفته فرهنگی شهرضا را در بسیاری از کلانشهرهای کشور برگزار کنیم و ما به دنبال شهرضای بین‌المللی هستیم.

وی مسائل فرهنگی و اجتماعی را از مهمترین موضوعات شهرضا برشمرد و اظهار کرد: بودجه ابتدایی سال ۳۶۰ میلیارد تومان بود که متممی را شهرداری تهیه کرد که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بود و در نهایت با توجه به اینکه سال گذشته هفت ماه شهر توسط سرپرست اداره می‌شد ۴۰۰ میلیارد وصول بودجه داشتیم و برای سال جاری بودجه یک هزار میلیارد تومانی برای شهر در نظر گرفته شده است و امکان وصول بیش از هزار میلیارد تومان برای شهر وجود خواهد داشت.

شهردار شهرضا موضوع برندینگ شهری را یکی از مهمترین دغدغه همه مدیران شهری دانست و تصریح کرد: ما شهر ملی سفالگری، شهر ملی سمنو و از برندهای مهم انار هستیم، شهرضا قابلیت‌های بسیاری دارد و ما به دنبال این هستیم که با استفاده از مشاورین و متخصصین در حوزه های مختلف این برندینگ و معرفی ظرفیت‌ها و ویژگی‌های شهر را پیش ببریم، ظرفیت و نیروی انسانی شهر اگر به میدان بیاید و حتی از شهرضایی‌های خارج از کشور استفاده کنیم در عرصه ارتقای کار ویژه‌های مدیریت شهری به موفقیت های چشمگیری دست پیدا خواهیم کرد.

شهبازی به الحاق ۸۱ هکتار به طرح ملی مسکن شهرضا اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت مدیران ملی و استانی از برنامه های مدیریت شهری شهرضا است. شهرضا در حوزه گردشگری واقعاً به جایگاه ویژه خود نرسیده است، بافت ارزشمند تاریخی، بناهای تاریخی بسیار ارزشمند، ظرفیت ویژه در گردشگری مذهبی، آثار تاریخی و بازارهای بسیار زیبا و تاریخی، میراث ناملموس فرهنگی نظیر سفال و سمنو و انار از جمله ویژگی‌های مهم شهرضا در عرصه گردشگری است که می‌تواند شهرضا را در استان اصفهان و در کشور سرآمد کند، ما بیشتر از توسعه صنعت باید به توسعه بسترهای فرهنگی، تاریخی و گردشگری توجه کنیم و در این مسیر برای بخش خصوصی فرش قرمز پهن کنیم.

وی با انتقاد از عدم رسیدگی اداره کل اوقاف استان اصفهان به امامزاده شاهرضا، اظهار کرد: این امامزاده واجب التعظیم ظرفیت ویژه‌ای در عرصه گردشگری مذهبی دارد و می‌تواند دستاوردهای بسیاری برای شهر و مردم داشته باشد، متأسفانه توجه درستی در حوزه صنایع دستی به هنرمندان این شهر نشده است و در بحث ایجاد بازار و حتی صادرات محصولات صنایع دستی که در شهرضا تولید می‌شود اتفاقی رخ نداده و دستاوردی وجود نداشته است و شرمنده مردم هستیم.

شهبازی با بیان اینکه شهرضا نخستین شهر استان اصفهان است که شبکه فیبرنوری وارد آن شد، خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری مخابرات، ایرانسل و فرمانداری شهرضا در حال انجام است. هم اکنون تیم متخصصی در حوزه فضای سبز، مدیریت شهری، معماری و زیباسازی مشغول طراحی و برنامه ریزی برای طرح نهایی ورودی‌های شهرضا هستند و برای نوروز حاصل این اقدامات تقدیم مردم خواهد شد./۱۳۰۴/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات