۰۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۷۶۳۲۵

رییس موسسه احسان سیاسی ایتالیا با هیأت اعزامی دفتر تبلیغات اسلامی دیدار کرد

خبرگزاری رسا ـ پروفسور لوچانی رییس موسسه احسان سیاسی ایتالیا با هیأت اعزامی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به واتیکان دیدار کرد.
حجت الاسلام محمود مدني


به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در این دیدار که در سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان انجام شد حجت الاسلام سید محمود مدنی معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و سرپرست هیأت، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، شجاعت پرفسور لوچانی در بیان کردن حقوق حقه جمهوری اسلامی ایران را ستودنی دانست و افزود: نگرانی ما این است که حقوق مردم در بسیاری از جوامع مدعی رعایت حقوق بشر رعایت نمی شود و متاسفانه خشونت وجود دارد و سلطه جویی قدرتهای جهانی بی داد می کند. برای حل مشکلات ناشی از نگرانی موجود نیاز به رسیدن به زبان واحد است.

حجت الاسلام مدنی، مردم ایران را مردمانی با عاطفه و مهربان توصیف کرد و گفت: ایرانیان سابقه طولانی ارتباط عاطفی با مردم دنیا را دارند و کلیه اقوام و اقلیت های دینی در ایران با مسلمانان زندگی بسیار مسالمت آمیز و دوستانه دارند و از حقوق شهروندی کامل برخوردارند و در مجلس نماینده دارند در بعضی از کشورها کشیش ها کشته می شوند، کلیساها آتش زده می شود ولی درایران به هیچ عنوان این برخوردها وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: به عنوان یک هدیه جمله ای از یکی از پیشوایان ماست که فرمودند: دین جزء عشق نیست. عشق به خدا به طبیعت و همه خلقت در یک منظومه دیدن که همه فروغ و جلوه و تجلی زیبای ادیان توحیدی سفارش شده، متزلزل گردیده است.

پروفسور لوچانی رییس موسسه احسان سیاسی ایتالیا این ملاقات را بسیار جالب ارزیابی کرد و گفت: وصف حوزه علمیه قم را بسیار شنیدم و از منظر ما هیچ یک از ادیان توحیدی، خشونت را بر نمی تابند و ما معتقدیم که باید فعالیت های سیاسی از احسان و محبت سرچشمه و الهام بگیرد.

پرفسور لوچانی با تاکید بر هماهنگی هرچه بیشتر در خصوص دوری از مسائل خلاف اخلاقی در فعالیت های سیاسی افزود: حرف های شما بسیار زیباست و من یادداشت خواهم کرد چرا که معتقدیم این حرکت زیبا باید به جهان بشناسانیم و تلاش کنیم تا نظریه آمریکایی که متاسفانه اساس عاطفه به عشق را نشانه گرفته اند را به مردم فهمانده و ماسک را از چهره شان برداریم تا چهره واقعی شان برای مردم دنیا نمایان شود.

رییس موسسه احسان سیاسی ایتالیا در خصوص سخنان اخیر اوباما در قاهره گفت: اوباما تلاش می کند که انرژی صلح آمیز هسته ای ایران را خطرناک جلوه دهد ولی تا به حال به توفیقاتی دست نیافته است.

وی فلاسفه بزرگ اسلامی مثل ابن سینا را برای غرب شخصیت های بزرگی دانسته و تاکید کرد که دین باید در سیاست نقش آفرینی کند.

در پایان کتاب جهان بینی شهید مطهری به زبان انگلیسی به پرفسور لوچانی اهدا شد./919/د102/ع

ارسال نظرات