۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۷۶۲۵۴۷

واکنش‌های جهانی به شهادت اسماعیل هنیه

واکنش‌های جهانی به شهادت اسماعیل هنیه
در پی شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ـ حماس ـ گروه‌های مقاومت، شخصیت ها و کشورهای مختلف واکنش های گسترده ای در محکومیت این جنایت داشتند.
 
 
 
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در پی جنایت جدید رژیم صهیونیستی در تهران واکنش های مختلفی از سوی شخصیت های نظامی و سیاسی دنیا منتشر شد.
 
محمد علی‌ الحوثی، یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: ترور برادر اسماعیل هنیه جنایت تروریستی و نقض آشکار قوانین است.
واکنش‌های جهانی به شهادت اسماعیل هنیه
 
جماعت اسلامی در لبنان نیز به این جنایت واکنش نشان داد و در پیام تسلیتی فرمانده اسماعیل هنیه را شهید در نبرد آزادسازی فلسطین اعلام کرد.
واکنش‌های جهانی به شهادت اسماعیل هنیه
 
«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ترور رهبر مجاهد اسماعیل هنیه را محکوم کرد و مردم فلسطین و نیروهایش را به وحدت و استواری فرا خواند.
 
پیشتر مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم در واکنش به جنایت به شهادت رساندن اسماعیل هنیه ان را جنایت جدید رژیم صهیونیستی دانست.
 
مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ما در کنار حماس می‌ایستیم.
 
جنبش فتح ترور رهبر اسماعیل هنیه را محکوم و بر اهمیت اتحاد مردم فلسطین و پایداری آنها در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
 
در همین حال «موسی ابومرزوق»، عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: ترور رهبر اسماعیل هنیه اقدامی بزدلانه بود که بی‌پاسخ نخواهد ماند.
واکنش‌های جهانی به شهادت اسماعیل هنیه
 
«سامی ابوزهری» از دیگر رهبران حماس نیز گفت: ما در حال جنگ علنی برای آزادی بیت المقدس هستیم و آماده پرداخت هزینه‌های مختلفیم.
 
«ماهر الطاهر»، مسؤول روابط بین‌الملل جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز گفت: شهید اسماعیل هنیه ارزشمندترین دارایی خود را در راه فلسطین تقدیم کرد.
 
الطاهر در بیانیه‌ای که شبکه الاقصی منتشر کرد، با بیان اینکه محور مقاومت برای رویارویی کاملاً آماده است، گفت: دولت اشغالگر از گناهی که با ترور اسماعیل هنیه و حمله به حاکمیت ایران مرتکب شد، پشیمان خواهد شد.
 
رهبر جبهه مردمی معتقد است این ترور بدون حمایت آمریکایی‌ها انجام نمی‌شد.
 
الطاهر ادامه داد: دشمن اسرائیلی از همه خطوط قرمز عبور کرده و همه چیز را به سمت یک جنگ همه جانبه با کل محور مقاومت سوق می‌دهد.
 
«محمد الهندی»، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم تاکید کرد: شهادت مجاهد اسماعیل هنیه خسارت بزرگی برای مردم فلسطین است.
واکنش‌های جهانی به شهادت اسماعیل هنیه
 
رئیس ابتکار ملی فلسطین نیز تاکید کرد: ترور رهبر مجاهد اسماعیل هنیه جنایتی است که عزم و مبارزه مردم ما را برای حقوقشان افزایش می‌دهد.
 
همچنین کمیته‌های مقاومت در فلسطین اعلام کردند: ما بر عهدمان با شهید اسماعیل هنیه و همه شهدایی که در راه مبارک برای دفاع از مقدسات و آرمان ما شهید شدند، باقی می‌مانیم.
 
براساس بیانیه کمیته‌های مقاومت در فلسطین: عملیات ترور رهبر بزرگ و نماد مردم فلسطین و مقاومت آنها، حمایت مقاومت را تضعیف نخواهد کرد.
 
این گروه از مقاومت فلسطین تصریح کرد: دشمن صهیونیستی از آنچه در جریان این رویارویی پیش آمد درس نمی‌گیرد زیرا سیاست ترور، قدرت و پایداری مقاومت را در همه عرصه‌ها افزایش می‌دهد.
 
همچنین جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در سوگ از دست دادن هنیه تاکید کرد که او راه شهدا را در نبرد دفاع از موجودیت فلسطین در برابر نسل کشی اسرائیل دنبال کرد.
 
این جبهه از مردم فلسطین، ملت‌های امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست تا در برابر دشمن جنایتکاری که به جنایات خود ادامه می‌دهد تا منطقه و سراسر جهان را به آتش بکشد، بپاخیزند.
 
در عین حال درخواست‌هایی مردمی برای برگزاری اعتصاب سراسری در سراسر فلسطین در پی ترور رئیس دفتر سیاسی حماس منتشر مطرح شده است.
 
مساجد کرانه باختری پس از ترور رهبر مجاهد شهید اسماعیل هنیه خواستار بسیج عمومی، تشدید تنش علیه اشغالگری شدند.
 
واکنش‌های جهانی
 
«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی ضمن ابراز ناراحتی و تسلیت به ملت صابر و مظلوم فلسطین و جنبش‌های مقاومت به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه که در پی حمله خائنانه رژیم صهیونیستی به مقر اقامت او در تهران شهید شد، گفت که این اقدامات مجرمانه رژیم اشغالگر، سست‌تر از آن است که ملت فلسطین را از تداوم پیشروی در مسیر پیروزی قضیه عادلانه‌اش بازدارد.
واکنش‌های جهانی به شهادت اسماعیل هنیه
سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز با اشاره به استمرار بررسی ابعاد و جزئیات ترور رئیس دفتر سیاسی حماس توسط نهادهای ذیربط ایرانی، گفت شهادت «اسماعیل هنیه»، پیوند ناگسستنی میان ایران و فلسطین و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.
واکنش‌های جهانی به شهادت اسماعیل هنیه
یک سخنگوی کاخ سفید گفت که کاخ سفید گزارش‌های مربوط به ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران را دیده است، اما از اظهار نظر فوری خودداری کرد.
 
وزارت امور خارجه ترکیه هم اعلام کرد: ترور هنیه در نتیجه یک ترور «نفرت‌انگیز» در تهران را محکوم می‌کنیم.
 
وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به ترور رهبر مجاهد هنیه افزود: بار دیگر مشخص شد که دولت نتانیاهو قصدی برای صلح ندارد.
 
وزارت خارجه روسیه نیز تاکید کرد ترور اسماعیل هنیه، یک جنایت سیاسی کاملا غیرقابل قبول است.
واکنش‌های جهانی به شهادت اسماعیل هنیه
 
«کنستانتین کوساچف»، نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه هم درباره حملات اشغالگران که بیروت و تهران را هدف قرار داد، گفت: انتظار می‌رود که نفرت متقابل در خاورمیانه تشدید شود.
 
کوساچف نوشت: حملات اسرائیل به مواضع حزب‌الله و حماس در بیروت و تهران که ظاهراً منجر به کشته شدن رهبران عالی رتبه این ۲ جنبش شد، به معنای اجتناب ناپذیری باعث تحکیم صفوف مقاومت ضد اسرائیلی در جهان می‌شود.
 
بیانیه حزب الله لبنان در واکنش به ترور شهید هنیه
 
شهادت رهبر بزرگ و مخلص و برادر عزیز اسماعیل هنیه رحمت رئیس دفتر سیاسی حماس و به ویژه خانواده محترم و فداکار ایشان را که ده ها شهید تقدیم کردند، تسلیت می گوییم.
 
شهید اسماعیل هنیه از رهبران بزرگ مقاومت عصر حاضر بود که با شجاعت تمام در مقابل پروژه سلطه طلبی آمریکا و اشغالگری صهیونیست ایستاده و خون خود را بر کف دستان خود آماده شهادت کردند. برای هدفی که به آن اعتقاد داشتند و همیشه در طول راه منتظر این شهادت بودند.
 
شهادت اسماعیل هنیه سرسختی مجاهدان مقاومت در همه عرصه‌های مقاومت برای ادامه راه جهاد می‌افزاید و عزم آنان را در برابر دشمن صهیونیستی قوی‌تر می‌سازد.
 
از خداوند منان خواستاریم که این رهبر شهید بزرگوار و عزیز را در زمره شهدا قرار دهد و ایشان را مشمول رحمت و خشنودی واسعه خود قرار دهد.
 
گفتنی است، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.
ارسال نظرات