۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۷۶۲۰۸۱
رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور:

جامعه قرآنی، سالم‌ترین جامعه‌ کنونی بشریت است

جامعه قرآنی، سالم‌ترین جامعه‌ کنونی بشریت است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام درویشی گفت: جامعه قرآنی، به دلیل داشتن آرامش روانی به عنوان عنصر اصلی سلامتی جامعه، سالم‌ترین جامعه‌ای است که می‌توان نام برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، حجت الاسلام عباس درویشی امروز در دیدار با جمعی از فعالان قرآنی استان کرمانشاه در سخنانی ضمن تسلیت ایام محرم حسینی اظهار داشت: نگاه ما به زندگی نباید یک نگاه تک بُعدی باشد.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور تصریح کرد: امروز به جرات می‌توان گفت: قرآن منهج جامع ایی برای هر انسان طالب حق می‌باشد بنابراین توجه ما باید به این کتاب آسمانی بیش از گذشته باشد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امروز برای در امان بودن از زندگی ماشینی و همچنین فضای مجازی و تهاجم عقیدتی و فکری دشمنان باید قرآن در زندگی مان نهادینه شود و از سوی دیگر توجه کنیم که به ظواهر قرآن نگاه نکنیم و قرآن را به معنای واقعی آن درک نماییم و به دستورات آن عمل کنیم.

حجت الاسلام درویشی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بنابراین سازمان‌ها و نهادهای آموزشی همانند آموزش و پرورش باید نگاه ویژه و تخصصی‌تری به آموزش قرآن در مدارس داشته باشند تا فرزندان ما از همان سنین پایین با کلام وحی به درستی آشنا شوند.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور ادامه داد: بی‌شک زندگی با قرآن زمینه‌ای برای از بین رفتن ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی در جامعه خواهد شد بنابراین جامعه‌ای که قرآن در آن نهادینه شده ست، استعدادهای ناب انسانی در مبانی معنوی خود را نشان خواهد داد، لذا والدین باید برای تامین آینده معنوی فرزندان خود آنان را با قرآن و دیگر مسائل شرعی و دینی به خوبی آشنا سازند.

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان ساخت: واقعیت این است نوجوانان و جوانانی که با قرآن مأنوس هستند آرامش روانی بیشتری دارند و موفقیت‌های زیادتری هم کسب می‌کنند تا جایی که اخبار و آمار‌ها نشان می‌دهند جامعه قرآنی، به دلیل داشتن آرامش روانی به عنوان عنصر اصلی سلامتی جامعه، سالم‌ترین جامعه‌ای است که می‌توان نام برد./1400/

ارسال نظرات