۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۶۲۰۷۲

گزارشی از فعالیت های تبلیغی گروه انوارالزهرا در ماه محرم

گزارشی از فعالیت های تبلیغی گروه انوارالزهرا در ماه محرم
ماه محرم فرصت مناسبی برای نشر معارف حسینی می باشد که طلاب گروه تبلیغی انوارالزهرا(س) هر ساله از آن برای نشر معارف بهره می گیرند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ماه محرم فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ اسلامی و دینی به ویژه به نسل جوان است. این ایام فرصت مناسبی است تا فرهنگ حسینی را  ترویج داد و جامعه را با تفکر و اهداف ویژگی های امام حسین(ع) بیشتر آشنا کرد.

جامعه با الگوگیری از فرهنگ عاشورا می تواند خود را در برابر آسیب ها تهدیدها جنگ روانی دشمنان دین اسلام بیمه کند و از سوی دیگر فرهنگ حسینی برگرفته از معارف اسلامی است و با تبیین این فرهنگ می‌توان بیشتر معضلات و آسیب‌های موجود در وضع اقتصادی و فرهنگی خانواده‌ها را نیز اصلاح کرد.

همه مبلغين و روحانیون مذهبی براي ترويج فرهنگ عاشورایی در جامعه تلاش می كنند زیرا كه اين فرهنگ ناب است كه تمام برنامه هاي دشمنان را نقش برآب می کند و بر همین اساس طلاب و روحانیت حوزه علمیه  تبلیغ را رسالت و وظیفه ذاتی خود می داند و از ظرفیت ماه محرم و صفر برای آشنایی جامعه با معارف اهل بیت علیهم السلام استفاده می کنند و در قالب گروهی یا فردی به مناطق مختلفی از ایران اعم از شهر و روستا جهت تبلیغ اعزام می شوند.

گزارشی از فعالیت های تبلیغی گروه انوارالزهرا در ماه محرم

از جمله گروه های تبلیغی در شهر مقدس قم موسسه تبلیغی دارالزهرا (س) است که گروه های مختلفی را به شهر های شمالی و جنوبی کشور اعزام می دارد.

در ایام عزاداری دهه محرم، جمعی ازمبلغان ومبلغه های موسسه دارالزهراء(سلام الله علیها) تحت اشراف دفتر مرحوم حضرت آیت الله صافی گلپایگانی درقالب گروه تبلیغی انوارالزهرا (سلام الله علیها) از قم به مناطق محروم روستايي شهرستان آق قلا ازتوابع استان گلستان اعزام و برنامه های متنوع تبلیغی ازجمله برپایی نمازجماعت، سخنرانی، روضه های خانگی، هیئت عزاداری و دسته روی ، هیئت دانش آموزی، همایش شیرخوارگان حسینی، اطعام عزاداران، ایستگاه های صلواتی، کلاس های آموزش احکام _قرآن ومعارف اسلامی، مشاوره، همدلی وکمک به ایتام و بی بضاعت ها، دیدار و همفکری با برخی مسؤلان منطقه، عیادت ازبیماران، برنامه ها و مسابقات متنوع فرهنگی ورزشی ویژه نوجوانان و جوانان، پیگیری برخی مشکلات روستاها، کمک وتجهیز برخی مساجد وحسینیه ها و... را داشته اند.

 این فعالیت های فرهنگی تبلیغی تا ۱۲محرم ادامه خواهد داشت و همچنین ارتباط با منطقه تبلیغی در طول سال ادامه دار خواهد بود.

ارسال نظرات