۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۶۲۰۷۰

خط تخریب اصلاحات علیه علمای انقلابی

خط تخریب اصلاحات علیه علمای انقلابی
جریان اصلاحات در ادامه خط تخریبی چندده ساله خود علیه علمای انقلابی، به طور گسترده در حال تخریب آیت الله میرباقری است و برای تحقق اهداف خود به جعل، تقطیع و تفسیر به رأی دست زده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مدتی است «آیت الله میرباقری» یکی از نام های پرتکرار فضای مجازی شده و در بین مباحث انبوه ایام پس از انتخابات و قضایای انتخابات آمریکا همچنان مورد توجه است. رسانه های رسمی نیز عرصه را خالی نکرده و در امتداد فضای فراهم شده در فضای مجازی جریده های خود را به «سیدمحمدمهدی میرباقری» اختصاص دادند.

شروع دوره حمله به آیت الله میرباقری به سخنان این استاد حوزه در آیین اختتامیه سلسله نشست های «ملت ابراهیم» در شنبه 23 تیرماه برمی‌گردد. صوت و فیلم این نشست با یک جستجوی ساده پیدا می شود اما نقطه مشترک همه حاشیه آفرینی ها استفاده از تیترهای استنادی سایت های اصلاح طلب است؛ متن منتشر شده قابل تفسیر است اما فیلم آن نشست، خط تخریبی را رسوا می کند.

ایستگاه تخریب در خط میرباقری

اصلاحات نیوز به نقل از خبرگزاری رسا، سخنان کامل آیت الله میرباقری در آن نشست را آورده اما در شیطنتی آشکار برداشت خود را از صحبت های وی تیتر کرده است. کسانی که آیت الله میرباقری را در نشست های علمی را دیده باشند استنادات و روخوانی وی از فرمایشات امام خمینی(ره) را امری ثابت می دانند. در این ارائه نیز آیت الله میرباقری به بیانات حضرت امام خمینی استناد کرد. در متن منتشر شده از خبرگزاری رسا، جملات استفاده شده از امام خمینی(ره) در گیومه قرار گرفته که نشان از نقل قول است. جمله ای که تیتر این سایت و دیگر رسانه های اصلاح طلب قرار گرفته و زمینه هجمه به ایشان را فراهم کرده مربوط به سخنان امام خمینی است.

محور سخن آقای میرباقری در آن نشست «برنامه ریزی کلان کشور بر اساس تحول در نظم جهانی» است و به فرمایشات امام خمینی استناد می کند که بنیانگذار جمهوری نیز اندیشه تحول در نظم جهانی دارد. مهم ترین سندی که می تواند این ادعا را ثابت کند بیانات امام خمینی است از این رو استاد میرباقری پیام امام خمینی(ره) به مهاجران جنگ تحمیلی در نیمه شعبان سال 68 را قرائت می کند. سایت اصلاحات نیوز عبارتی از بیانات امام را تیتر کرده و آن را به صورت عکس نوشت در صفحه فضای مجازی منتشر کرده است که به صورت وسیع در فضای ایکس مورد واکنش قرار گرفت. 

آغاز این خط تخریب با توییت عباس عبدی بود که به آیت الله میرباقری توهین کرد و نوشت: «اگر ذره‌ای گرسنگی و سختی در این چهره دیدید مردم را خبر کنید. همین سخنان هم از روی سیری و آسایش است، چون انسان گرسنه و در حال سختی به این حرف‌ها فکر هم نمی‌کند.»

تیتر و خبر منتشر شده توسط رسانه های اصلاحاتی نیز همین یک خط بود: «پایه‌ریزی فرهنگی جدید بر مبنای اسلام سختی و گرسنگی را به دنبال دارد و مردم ما این راه را خود انتخاب کرده‌اند، برخی می‌خواهند ایران را مانند ژاپن و آلمان کنند.»

ایستگاه تخریب در خط میرباقری

قسمت دومی که مورد توجه قرار گرفته مانند همین قسمت اول گزینشی، تقطیع شده و کاملا پرت از سخنان سخنران است. آیت الله میرباقری در جایی اشاره به آلمان و ژاپن می کند که به دنبال رد تئوری خلع سلاح است؛ زیرا کسانی در این کشور فکر می کنند اگر کشور ما از موضع یک کشور انقلابی خارج شده و خواسته های غرب و آمریکا را بپذیرد، ایالات متحده همان رفتاری با ایران خواهد داشت که با ژاپن و آلمان پس از جنگ جهانی دوم داشته است یعنی این دو کشور متخاصم ارتش خود را تعطیل کردند و آمریکا به صنعتی شدن آن ها کمک کرد. این گزاره نیز از دروغ های فضای سیاست ایران است زیرا هم آلمان و هم ژاپن پیش از شکست در جنگ جهانی اقتصادهایی بسیار قوی و رشد یافته بودند و هر دو به عنوان ایالت پنجاه و یکم آمریکا ادامه پیدا کردند و  کره جنوبی که کشوری صنعتی نبود تا 20 سال پس از جنگ جهانی کاملا از نیمه شمالی خود عقب تر بود.

آقای میرباقری به درستی بیان می کند که به دنبال خلع سلاح ایران، تجزیه این کشور بزرگ صورت خواهد گرفت چون اینجا غرب آسیا است و یک کشور بزرگ و تمدنی نباید وجود داشته باشد.

حمله‌ها به آقای میرباقری به همین یک خط ختم نمی شود و همچنان ادامه دارد. در این تخریب های رسانه ای اتفاقی جالب افتاده که نشان از یک پروژه تخریبی دارد. یک عکس قدیمی از بازدید آیت الله میرباقری از اندیشکده یقین حسن عباسی در سال 97 به عنوان دیدار جدید رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با حسن عباسی منتشر می شود که چندان توجهی به آن صورت نمی گیرد اما ناگهان روزنامه سازندگی به بهانه این دیدار، در روز یکشنبه صفحه یک خود را به استاد میرباقری اختصاص می دهد. مطلب مفصلی که سعی کرده افکار و اندیشه های این استاد حوزه را نقد کند اما با تقطیع و گاه تحریف سعی در روایت سازی وارونه از یک چهره حوزوی و انقلابی، برای مخاطب خود دارد.

ایستگاه تخریب در خط میرباقری

نتیجه: حمله به آیت الله میرباقری را از چند زاویه می توان مورد ارزیابی قرار داد؛ خط تخریب علیه علمای انقلابی از ابتدای انقلاب روشن شده است اما در مقاطعی از 46 سال گذشته اوج گرفته و با رسانه های کثیر و زنجیره ای امتداد پیدا کرده است. این خط در حال حاضر در ایستگاه آقای میرباقری ایستاده و به زودی سراغ آیت الله اراکی هم خواهد رفت همانطور که در گذشته تصویری از آیات خاتمی و علم الهدی برای مردم ساخته است که با واقعیت این دو بزرگوار فاصله دارد.

اما مطلب مهم تری که در خصوص آیت الله میرباقری وجود دارد ورود مصداقی ایشان به مظاهر تبلور اقتصاد غیرمردمی در جمهوری اسلامی است. مواضعی در خصوص انفال، اقتصاد سرمایه داری و... که در نشست های مختلف و گفتگوهای تلویزیونی از سوی رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم صورت گرفته، زنگ خطر را برای اصلاحات روشن کرده است. جریانی سیاسی در کشور ما وجود دارد که پس از هر بار رانده شدن از قدرت فتنه ای علیه کشور و مردم تحمیل کرده و حال که دوباره در حال بازگشت به سفره مردم برای رقم زدن فسادهایی مانند کرسنت و برجام است، احتیاج دارد رفتار سیاسی خود را تئوریزه کرده و علاوه بر آن نظریه پردازی که این رفتار را فاش کند را ترور شخصیت کند.

ارسال نظرات