۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۷۶۱۸۵۳
مریم برادران:

رئیس‌جمهور باهوش در حوزه فرهنگ و هنر تسهیل‌گری می‌کند

رئیس‌جمهور باهوش در حوزه فرهنگ و هنر تسهیل‌گری می‌کند
مدرس دانشگاه و نویسنده آثار پرمخاطب می‌گوید: رئیس‌جمهور اگر باهوش باشد در حوزه فرهنگ و هنر تسهیل‌گری می‌کند که حرف‌های فروخورده بیان شود.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مریم برادران، نویسنده، مدرس دانشگاه و داور جوایز ادبی جلال آل‌احمد و پروین اعتصامی گفت: اهل قلم بودن یعنی اهل اندیشه بودن. یعنی امکان ابراز خویش؛ یعنی فرصت‌سازی برای تلاقی افکار و گفت‌وگو و نقد و رشد، یعنی فهم واقعیت‌ها و آرزوها.
نویسنده کتاب تقدیرشده «ر» افزود: اگر ایران در دوره‌ای شاهد درخششی در ادبیات بوده، مدیون وجود فضاهای گفت‌وگویی بوده که متاسفانه هیچ وقت به راحتی فراهم نشده و دوام نداشته است. چون سیاست بر همه چیز سایه انداخته است.عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی و علوم تربیتی دانشگاه امام صادق (ع) اظهار داشت: بنابر آن‌چه گفتم، اولاً رئیس جمهور باید بداند که این حیطه (و در کل حیطه فرهنگ و هنر) را نباید به سیاست آلوده کرد (هرچند از سیاست فارغ نیست). در عین حال فرمایشی نیست، بلکه اگر نیک بیندیشد این حوزه می‌تواند در کنار حوزه علم به عنوان عقلانیت، پنجره امید و سعادت باشد.

نویسنده بخشی از مجموعه آثار پرفروش «نیمه پنهان ماه» ادامه داد: ثانیاً رئیس جمهور اگر باهوش باشد در حوزه فرهنگ و هنر تسهیل‌گری می‌کند که حرف‌های فروخورده بیان شود، سعه صدر به خرج می‌دهد و می‌داند بعض فروخورده تا بتواند به آرامش و ایمنی برسد، زمان می‌خواهد. پس گوش می‌شود و کنار اهل فرهنگ و هنر و قلم، صبورانه قدم می‌زند. همه جور سلیقه را می‌پذیرد و ....برادران تأکید کرد: اما سومین کار رئیس‌جمهور جدید این است که در عین حال، گروه مشاور نخبگانی (به معنی واقعی کلمه و نه مبتنی بر خط و خطوط سیاسی یا ایدئولوژیکی) از ابتدا تدارک می‌بیند تا خلأها را شناخته، مسیر پیشِ رو را ترسیم و به مرور و با واقع‌بینی پل‌های شکسته را ترمیم کند. این گروه مشاور نخبگانی حلقه میانی او با جامعه فرهنگی و اهل قلم خواهد بود. چیزی که ضرورت دارد تا نیازها و آرزوها ترجمه شوند و زبان مشترک شکل بگیرد.

ارسال نظرات