۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۷۶۱۵۲۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد؛

اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۰۰ امامزاده مازندران

اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۰۰ امامزاده مازندران
مازندران - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۰۰ بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان گفت: بیش از دو هزار مبلغ مازندرانی برای تبیین عاشورا در اماکن مذهبی استان برنامه فرهنگی اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با تسلیت ایام محرم و سالروز شهادت امام حسین(ع) و یارانش، اظهار کرد: همه ساله در این ایام طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از فعالیت ۸۲ مبلغ اعزامی از قم در بقاع متبرکه استان در قالب طرح بصیرت عاشورایی خبر داد و گفت: تبیین امر به معروف نهی از منکر و تبیین قیام عاشورا از برنامه‌های مبلغان بومی و اعزامی از قم است.

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به اجرای نیات واقفان برای اطعام‌دهی عزاداران حسینی در بقاع متبرکه مازندران، خاطرنشان کرد: طی روزها و شب‌های ماه محرم در قالب طرح بصیرت عاشورایی و در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش هرشب در بقاع متبرکه شاخص و مساجدی که دارای موقوفه مقید به مکان و زمان هستند، اطعام‌دهی انجام می‌شود.

وی گفت: بخش اعظمی از نیات موقوفات مازندران مربوط به عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه های محرم و صفر است که در این ایام در بقاع متبرکه و مساجد مازندران اجرای نیت می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران عنوان کرد: بیشتر موقوفات مازندران دارای قید زمان و مکان هستند و بر اساس نظر واقف باید در زمان و مکان مورد نظر اجرای نیت صورت گیرد و اوقاف از نظر شرعی و قانونی نمی‌تواند عواید موقوفات را در شهر و یا مکان دیگری هزینه کند.

حجت الاسلام حیدری در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌های لبیک یا حسین(ع)، احلی من العسل ویژه دانش‌آموزان، شیرخوارگان حسینی، رهروان زینبی ویژه بانوان، نماز ظهر عاشورا در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه مازندران اجرا می‌شود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات