۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۷۶۱۴۷۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

اعمال حج بسته کاملی از بندگی، عبادت و خضوع است

اعمال حج بسته کاملی از بندگی، عبادت و خضوع است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه اعمال حج بسته کاملی از بندگی و عبادت و خضوع است، گفت: تمامی مناسک حج، تبلور تعبّد و بندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در دیدار با جانباز انقلاب و زائر بیت الله الحرام حاج محمد حاجی، گفت: بزرگترین سد راه اهل بیت (ع) و معارف دین اسلام حکام عربستان سعودی هستند.

وی با اشاره به اینکه اعمال حج بسته کاملی از بندگی و عبادت و خضوع است، تمامی مناسک حج را تبلور تعبّد و بندگی دانست و افزود: هفت بار طواف هفت بار سعی صفا و مروه و اعمال دیگرحج روح بندگی را تقویت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه هر چند برای اعمال حج فلسفه‌ای ذکر شده است، اظهار داشت: قربانی و ذبح گوسفند یعنی حنجره طمع را قطع می‌کنیم و زمانی هم که نماد شیطان را رمی می‌کنیم در واقع برائت از مشرکین امروز را انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن متولی امرمسجدالحرام را افراد با تقوا دانسته است گفت: دشمنان اسلام از جمله انگلیس از حدود سیصد سال قبل متوجه شدند مکه مرکز توحید است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: بعد از فتح مکه در سال هشتم هجری «۲۱ سال بعد از اسلام»، هنوز داخل کعبه بت وجود داشت و امیرمومنان(ع) بت‌ها را شکست.

به گفته وی امروز نیز خانه خدا نماد توحید توسط کسانی اداره می‌شود که آمریکا را همچون بت می‌پرستند و از او تبعیت می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه متولیان خانه خدا اطاعت کنندگان از آمریکا هستند، اظهار داشت: آنها بعد از نماز حتی یک حدیث و تفسیر و آیه و یا یک احکام نمی‌گویند و این در حالی است که مسلمانان سراسر دنیا با شوق و ذوق به مکه مرکز وحی می‌روند تا معارف الهی را بشنوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آل سعود را بزرگترین سد راه اهل بیت(ع) دانست و با بیان اینکه آنها تنها به گفتن مرتب کردن صف‌ها بسنده می‌کنند و هیچ حدیثی از پیامبراکرم(ص) نمی‌گویند، گفت: امروز حکام آل سعود به عنوان بزرگترین ظالم در مقابل اسلام ناب ایستاده اند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات