۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۷۶۱۴۲۴
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم ارتقای قدرت عقلانی نوجوانان و جوانان

لزوم ارتقای قدرت عقلانی نوجوانان و جوانان
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم ارتقای قدرت عقلانی نوجوانان، جوانان، دانشجویان و دانش آموزان تأکید کرد و گفت: برای این کار باید عقل فرزندان خود عقل غربالگر تربیت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی بعد از ظهر سه شنبه در دوره توانمند سازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اشاره به تأکید امام و رهبرمعظم انقلاب به جایگاه شهید مطهری، گفت: امام خمینی(ره) در دیدار خانواده شهید مطهری می‌فرماید، من عمود خیمه ام را از دست دادم و خانواده شهید مطهری باید به من تسلیت بگوید.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز می‌فرماید، محققان ما از روش شهید مطهری بهره برداری کنند، تصریح کرد: اساتید برای تحقیق هر مطلبی ابتدا بررسی کنید شهید مطهری در رابطه با آن نظریه‌ای دارد یا ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به دیدگاه شهید مطهری در مورد تعلیم و تربیت اشاره کرد و اظهار داشت: شهید مطهری برخلاف انتظارما تعلیم را در دو بخش آموزش و تفکر عقلانی دانسته است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مربیان و معلمان و والدین، آموزش مطالب مفید به مخاطب است افزود: مدارس و دانشگاه نیز وظیفه وظیفه آموزش را بر عهده دارند، اما آنچه از آن غفلت شده است بخش دوم تعلیم است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم ارتقاء قدرت عقلانی نوجوانان، جوانان، دانشجویان و دانش آموزان تأکید کرد و گفت: برای این کار باید عقل فرزندان خود را به شیوه عقل غربالگر تربیت کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه عقل باید نقاد باشد، اظهار داشت: نقاد از بین خوب و خوب‌تر را انتخاب نمی‌کند، بلکه بین صحیح و غلط را تشخیص می‌دهد، از این رو شهید مطهری می‌فرماید، از دلیل به حق برسید.

به گفته وی یکی از راهکار‌های پرورش قوه عقلانی این است که حق بشناسید تا در ادامه اهل حق را هم بشناسید که این موضوع در فتنه جمل بروز و ظهور داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: شهید مطهری در ارتباط با تربیت می‌فرماید، انسان باید قوه و استعداد خود را پرورش بدهد تا به فعلیت برسد که این نوع تربیت هم برای جسم و هم برای روح انسان است.

وی ادامه داد: والدین وظیفه دارند هم جسم فرزندان و قوه و استعداد آنها را و هم روح آنها را پرورش بدهند و برای تربیت روح انسان شهید مطهری پنج راهکار ارائه کرده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه ورزش با بیان اینکه ورزش برای جوان مستحب است و برای سالمندان واجب است، اظهار داشت: معظم له در برنامه‌های کوهنوردی خود در قله‌های نزدیک بالای قله و در قله‌های دور پای قله نماز صبح خود را می‌خواند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تا چند سال قبل برنامه کوهنوردی دو بار در هفته را داشت و امروز نیز ما در اوقات فراغت تابستان برای دانش آموزان باید برنامه‌های ورزشی برای سالم بودن جسم آنها برای خدمت به دین خدا تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه شهید مطهری می‌فرماید، روح را باید در پنج بخش حقیقت جویی، استعداد دینی، استعداد اخلاقی، استعداد هنری و استعداد خلاقیت تقویت کرد، گفت: انسان توان و استعداد حقیقت جویی دارد و ذاتا به دنبال حقیقت است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات