۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۷۶۰۹۶۸
حجت‌الاسلام نعیمیان در گفت‌وگو با رسا:

پزشکیان آینده ایران را خراب خواهد کرد

پزشکیان آینده ایران را خراب خواهد کرد
استاد حوزه علمیه پس از بر شمردن تمام مشکلاتی که دکتر پزشکیان در مناظره داشت، گفت: چنین رئیس جمهوری آینده کشور را خراب خواهد کرد.

حجت‌الاسلام ذبیح‌الله نعمیان استاد حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا گفت: آینده ایران اسلامی به وسیله یکایک شهروندان ایران اسلامی رقم خواهد خورد؛ مشارکت الگویی برای نقش آفرینی است، اما عدم مشارکت نیز در جهت‌دهی به ایران و آینده‌سازی آن تأثیر خاص خود را دارد و حضور یا عدم حضور به نوعی می‌تواند نقش آفرین باشد.

این استاد حوزه کسانی که با رأی صحیح و مخلصانه در عرصه انتخابات قدم می‌گذارند، را در نزد خداوند متعال مأجور توصیف کرد و  ابراز داشت: کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند، نمی‌توانند از این نوع تأثیرگذاری برای آینده شخصی خود بهره‌مند باشند؛ بدون در نظر گرفتن اجر اخروی نیز باید از طریق مشارکت صحیح، مخلصانه و مجاهدانه به تصویر آینده کمک کنیم.

وی با مد نظر قرار دادن مسائل اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی، فرهنگ و اجتماع گفت: مشارکت در همه این امور تأثیرگذار است؛ انتخاب فرد اصلح می‌تواند راه گشا باشد؛ انتخاب فردی که الگوی ثوابی برای آینده ما در نظر ندارد و از طراحی الگوی صحیح و راهبری الگوی صحیح ناتوان است باعث از بین رفتن آینده این کشور خواهد شد.

حجت‌الاسلام نعیمیان با اشاره مستقیم به آقای پزشکیان به عنوان یکی از نامزدهای ریاست جمهوری تصریح کرد: بر اساس داده‌های اطلاعاتی دکتر پزشکیان و زبان بدنش تا زبان گویای وی در مناظره‌ها، آینده ایران را خراب خواهد کرد، چرا که نه تسلطی بر محتوای برنامه‌های جاری دارد و نه به دنبال برنامه‌ای است.

این استاد حوزه پزشکیان را کلی‌گو و حواله دهنده به قوانین و برنامه‌های کشور و بیانات رهبر معظم انقلاب معرفی کرد و گفت: وی خود را از ارائه برنامه رها کرده است؛ البته اگر به ریاست جمهوری برسد، چاره‌ای جز اینکه به بازنگری برنامه‌ها بپردازد ندارد، اما بازنگری در مسیری با جریان‌های خاص انجام خواهد شد که بیش از سه دهه حکومت و دولت را در اختیار داشتند و به قطع بازنگری آن‌ها در بسیاری از قوانین می‌تواند جهت و مسیر انقلاب را تخریب کند.

وی اظهار داشت: پزشکیان در سیاست خارجی، قانون اقدام راهبردی را زیر سئوال برد و آن را ناکارآمد دانست، پس ادعای اعمال قانون و اجرای قانون را نیز زیر سئوال برده است و این تعرضی بزرگ و آشکار است؛ اگر در مسائل خارجی کارشناس وی ظریف و امثال او باشد، آقای جلیلی هم کارشناس است؛ به این دلیل است که از پاسخ دادن به تعیین تکلیف در اختلاف کارشناسان طفره می‌رود.

حجت‌الاسلام نعیمیان حل تعارضات را بدون اشراف و تسلط بر مسائل ناممکن توصیف کرد و گفت: ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم کسی که بر قوانین موجود و برنامه‌های موجود اشراف ندارد و بسیاری از آن‌ها را هم نمی‌داند نمیتوانیم حرف کسی را که با ادعای کلی اینکه ما می‌خواهیم همین قانون موجود را اجرا کنیم قبول داشته باشیم.

این استاد حوزه در تحلیل مناظره آخر بین آقایان جلیلی و پزشکیان گفت: آقای پزشکیان با ویژگی کلی‌گویی، حمله به رقیب، حمله به گرایش‌های دیگر و بدون اشراف در مناظره حاضر شد؛ حتی آنجا که رقم تورم و کاهش یا افزایش نقدینگی را مورد اشاره قرار می‌داد، بارها چند نمودار را نشان داد که نمودار تورم نبود.

وی ادامه داد: آقای پزشکیان اصلاً قدرت تبیین نداشت، یعنی حتی برای تحویل به رقیب هم اشراف حداقلی که بسیاری از جوانان جامعه ما دارند نداشت؛ صرف اینکه در ادواری در مجلس بوده باشد یا معاون یا وزیر دوره خاتمی بوده باشد کفایت نمی‌کند؛ در همان مقطع افرادی که هم جناح او بودند و هوادار دولت خاتمی بودند او را استیضاح کردند و ناکارآمدی‌های مختلف او را در آن استیضاح مد نظر قرار دادند.

حجت‌الاسلام نعیمیان تصریح کرد: در مناظره‌ها ناتوانی او را دیدیم و متأسفانه در شب گذشته با موارد جدیدی هم برخورد کردیم، لحن تحقیر آمیز جناب آقای پزشکیان با مجری و رقیب انتخاباتی؛ ادبیات سخیف کوچه میدانی، ادبیاتی قابل توجیه نبود، نحوه خطاب کردن مجری، کارشناس و رقیب، با الفاظی مانند این، تو؛ ادبیاتی بسیار سخیف بود.

این استاد حوزه پرسید: آیا قرار است در مدت چند سال ادبیات سخیف چنین رئیس جمهوری را شاهد باشیم؟ آیا نیاز به ادبیات فاخر و اخلاقی نداریم؟ آیا اینکه دائماً یک نامزد ریاست جمهوری فرد دیگری را که در کنار او نشسته است، با استدلال می‌تواند او را خلع صلاح کند، با تکرار کلماتی مانند دروغگو، تهمت‌زن و مانند این‌ها قابل تحمل است؟ آیا چنین فردی که ناتوان از ارائه راهکار جدی است و به جای تمسک به تبیین‌ها و استدلال‌ها با تکرار کلمات دروغگویی، من دروغگو نیستم و امثال آن شایسته ریاست جمهوری است؟

وی سوء استفاده دکتر پزشکیان از اقوام کرد و ترک را تقبیح کرد و گفت: پدر و مادر دکتر جلیلی هم کرد و ترک هستند؛ چنین مسائلی به درد کشورداری نمی‌خورد؛ این‌ها تنها سطح مناظرات و تبلیغات ریاست جمهوری را کاهش می‌دهد.

حجت‌الاسلام نعیمیان در پایان گفت: انفعال به شدت بر ذهن و بیان آقای پزشکیان قالب بود؛ ضعف و ناتوانی در شناخت گرایش‌ها و اشکالات مبنایی و ندانستن مسائلی مانند اف ای تی اف و مانند این‌ها نشان می‌داد، سلطه‌پذیری بن‌مایه رویکرد آقای دکتر پزشکیان است، اگر ایشان اشرافی بر مباحث آقای ظریف و رویکردهای انفعالی غرب‌گرایانی در جمهوری اسلامی شده است، این‌ها کفایت نمی‌کند.

ارسال نظرات