۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۷۶۰۸۰۹
حجت الاسلام ابراهیمی پور:

اثرات انتخابات ما برای امت اسلامی بسیار مشهود است

اثرات انتخابات ما برای امت اسلامی بسیار مشهود است
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو تعیین تکلیف یک‌ونیم میلیارد نفر مسلمان نیز هست، از ضرورت تلاش برای افزایش مشارکت سخن گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاسم ابراهیمی پور عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در نشست «بررسی بایسته‌های جبهه انقلاب در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری» که با حضور اساتید و کارشناسان طیف های مختلف حوزوی و دانشگاهی و فعالان انتخاباتی عصر دوشنبه در خبرگزاری رسا برگزار شد بیان داشت: به نظر می رسد هر رویداد ملی مانند انتخابات یک غرشی از سوی سلطان مقاومت بوده که باعث می شود کفتارهای دشمن پنهان شوند و مشارکت حداکثری می تواند این قدرت را تقویت کند. در فعالیت سیاسی خود باید تلاش کنیم که مشارکت بالا برود و از ریزش مشارکت طیف مقابل نیز نباید خوشحال بشویم. این همه هزینه میلیاردی از سوی غرب برای ایجاد یأس و ناامیدی و تقلیل مشارکت نشان می دهد که مشارکت اهمیت داشته و کاهش آن برای غرب دستاورد است.

وی در ادامه پیش بینی خود را از انتخابات بیان داشت و افزود: معمولا در دور دوم مشارکت کاهش پیدا می کند اما شور انتخاباتی نسبت به قبل بیشتر شده است و احتمالا با توجه به شور انتخاباتی و ریزش طبیعی میزان مشارکت، تغییری نمی کند؛ رقابت بسیار نزدیک است و هر دو طرف بر روی جذب آراء آقای قالیباف متمرکز شده و برخی نیز تلاش دارند که رأی قومیت ها را جلب کنند. در دور دوم رقابت تنگاتنگ و بسیار حساس است اما خطر نیز دیده می شود از این رو نمی شود دست روی دست گذاشت.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص نقشه راه انتخابات گفت: کنشگری سیاسی افراد دو بعد شناختی و عاطفی دارد که طرف مقابل بر روی بعد عاطفی و ما نیز بر بعد شناختی تکیه کردیم که هر دو موفق نبوده اند. مدام برهان آورده و استدلال می کنیم که اگر طرف مقابل بیاید فلان خطر ما را تهدید می کند اما این برای دو روز انتخابات جواب نمی دهد و باید بعد عاطفی آن برای ارتباط گیری با مردم تقویت شود. شعر و سرود بیشتر از برهان می تواند تأثیر خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بخشی از روستاها اسمی از آقای جلیلی دیده نمی شود، تصریح کرد: اصل تحریک عاطفه و بهره گیری از خوف و رجا توسط طرف مقابل صورت می گیرد و منطقی است؛ اگر ما نیز این تکنیک را انجام دهیم چیز بدی نیست. مکالمه تلفنی و سخن تبیینی با مردم و همچنین شعر و سرود می تواند جو بالایی درست کند. دوره این دوروزه دوره تحریک عاطفه است. انتخابات ما اثرات فراملی دارد و اثرات آن برای امت اسلامی بسیار مشهود است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه نتیجه انتخابات تعیین تکلیف برای یک و نیم میلیارد مسلمان است، تصریح کرد: حقی که به افراد برای رأی دادن داده شده نعمتی است که آن سوی آن پاسخگویی است؛ اگر به نامزدی رأی دادیم باید پاسخگوی عملکرد آن نیز باشیم.

ارسال نظرات