۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۷۵۸۹۷۱
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

ذی الحجه؛ ماه تجلی ولایت

ذی الحجه؛ ماه تجلی ولایت
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار از ماه مبارک ذی الحجه به عنوان ماه تجلی ولایت نام برد و گفت: از ابتدای ماه ذی الحجه تا پایان این ماه مربوط به ولایت امیرمومنان(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه تفسیر آیه ۴۴ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزار شد، گفت: ماه مبارک ذی الحجه ماه تجلی ولایت است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای ماه ذی الحجه تا پایان این ماه مربوط به ولایت امیرمومنان(ع) و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت است، گفت: دهه نخست ماه ذی الحجه، دهه با عظمتی است به طوریکه خداوند در قرآن عبادت در این دهه را سفارش کرده است.

امام جمعه موقت کاشان افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند، ثواب هیچ عمل خیر و هیچ عبادتی در طول این ایام از ثواب عبادت در دهه نخست ماه ذی الحجه بیشتر نیست. 

حجت الاسلام اسلامی تبار به ازدواج امیرمومنان(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در روز نخست ماه ذی الحجه اشاره کرد و یادآور شد: آغاز این ماه مربوط به اهل بیت(ع) و ازدواج آسمانی امیرمومنان(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی ادامه داد: ازدواج امیرمومنان(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) برای نسل جوان امروز یک الگوی تمام عیار از یک ازدواج ساده و آسان است که دارای برکات زیادی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه در ماه ذی الحجه فضائلی برای امیرمومنان(ع) و اهل بیت(ع) رخ داده است که یکی از آنها را اگر دیگران داشتند خبر آن را در سراسر دنیا منتشر می‌کردند.

وی با بیان اینکه شیعه ذخائر زیادی دارد که اگر آن را تبلیغ و معرفی کنیم می‌توان تشییع را بیش از این به دنیا معرفی کرد، اما متاسفانه کوتاهی می‌شود، گفت: شیعه شخصیتی مانند امام حسین(ع) را دارد که کشیش مسیحی می‌گوید، اگر ما امام حسین(ع) را داشتیم مردم دنیا را در پرتو امام حسین(ع) به طرف خود جذب می‌کردیم.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: برای تبلیغ اهل بیت(ع) کوتاهی شده و دیگران از این فرصت برای تبلیغ و برنامه‌ها و اهداف خود استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند در این ماه آیات برائت را در اوایل سوره توبه نازل کرد و از پیامبراکرم(ص) خواست، این آیات هنگام حج در مکه خطاب به مشرکین قرائت شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات