۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۵۷۷۱۷
آیت الله غروی در گفت‌وگو با رسا:

متخصصان علت وقوع حادثه بالگرد رئیس جمهور را بررسی خواهند کرد

متخصصان علت وقوع حادثه بالگرد رئیس جمهور را بررسی خواهند کرد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با برشمردن ویژگی‌های شخصیتی شهید آیت الله رئیسی و مقایسه آن با شهدایی مانند آیت‌الله رجایی و بهشتی، گفت: مردم بدون پیش داوری درباره علت وقوع این حادثه منتظر اظهار نظر متخصصان باشند.

آیت‌الله سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به خدمات ارزنده شهید آیت الله رئیسی به انقلاب اسلامی تا زمان ریاست جمهوری گفت: تلاش‌های بی‌دریغ این مجاهد فی سبیل الله یکی از نکات بارز شخصیتی ایشان بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آیت‌الله رئیسی در سفر اخیر استانی به قم، با تمامی اقشار دیدار داشت؛ با وجود اینکه دیدار با علما به حدی طولانی شد که به نیمه شب رسید، اما باز هم در انتهای جلسه آیت‌الله رئیسی پاسخگوی سئوالاتی بود که حاضران مطرح می‌کردند؛ این در حالی بود که صبح نیز با جامعه مدرسین دیدار داشت.

وی خستگی ناپذیری شهید آیت‌الله رئیسی را ستود و ابراز داشت: این رئیس جمهور محترم که خستگی نمی‌شناخت همیشه در خدمت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکرد.

آیت الله غروی در تحلیل شخصیت و ویژگی‌های رفتاری شهید آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: این عالم ارجمند و رئیس جمهور محترم مانند شهدایی چون رجایی، بهشتی و دیگران، بسیار بی‌ریا بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اینجانب با وی جلساتی داشتم، اما انتصاب ایشان در سمت‌های مختلف و حتی به دست آوردن کسوت ریاست جمهوری هیچ تغییری در روحیه ایشان نداشت؛ هیچ تکبری در وضعیت روحی و رفتاری ایشان ایجاد نشد و با تواضع کامل در خدمت مردم بود.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت امروز کشور از لحاظ کمی و کیفی بسیار پیچیده‌تر و وسیع‌تر از گذشته است گفت: تلاش بیشتر رئیس جمهور در مقایسه با دوران قبل هم به خاطر شرایط ویژه امروز کشور و هم به دلیل شخصیت پویای آیت الله رئیسی بسیار مشهود بود.

آیت الله غروی از تحمل، صبر و بردباری شهید آیت‌الله رئیسی در مقابل مشکلات پیش رو سخن گفت و افزود: در مسائل مختلف مشکلاتی پیش می‌آمد که هر چند شهید رئیسی از مسئولان و ارگان‌های مختلف، دلخوری‌هایی به دل داشت، اما با رعایت مصلحت حرفی نمی‌زد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیان مصداقی از این دلخوری‌ها گفت: حذف یارانه 4200 تومانی به وسیله مجلس، کار را برای آیت‌الله رئیسی سخت کرد، اما ایشان بدون هیچ گونه اعتراضی تنها با فرصت گرفتن از رهبر معظم انقلاب در اجرای این مصوبه مجلس کمر همت بست.

وی درباره شک و شبهه‌های مطرح شده در حادثه پیش آمده در سقوط بالگرد رئیس جمهور اظهار داشت: کسانی که با مسائل فنی آشنایی مختصری دارند می‌دانند که هر چند حرکت بالگرد از هواپیما کندتر و در سطح پایین‌تر پرواز می‌کند اما نمی‌تواند از شرایط بد جوی فرار کند و کنترل آن در این شرایط سخت‌تر است.

آیت الله غروی ادامه داد: اظهار نظر درباره چگونگی انجام این اتفاق را باید به مسئولان و متخصصان فنی امر پرواز سپرد و به حتم همه به دنبال چگونگی وقوع این حادثه خواهند بود.

ارسال نظرات