۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۷۵۷۴۴۹
با حضور وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت؛

رونمایی از پوستر «مُدِ موقَّر» با موضوع حجاب و عفاف در شیراز

رونمایی از پوستر «مُدِ موقَّر» با موضوع حجاب و عفاف در شیراز
از پوستر مدموقر با موضوع حجاب و عفاف در شیراز با حضور وزیر آموزش و پرورش و نماینده ولی فقیه در فارس رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه به شیراز در مراسم رونمایی از پوستر مدموقر با موضوع حجاب و عفاف اظهار داشت: در راستای معرفی ایران به جهان، آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها همواره در هر سطحی مورد تاکید ما بوده است. در بحث مد و لباس باید دانست فطرت انسان به گونه‌ای است که عفت و پوشش را دوست دارد.

صحرایی تصریح کرد: در سطح کشور بیش از 7 هزار و 800 هنرستان داریم و یکی از کار‌های خوب هنرستان ایجاد رشته‌های متناسب با علائق هنرجویان است، دانش آموزان ما در هنرستان‌ها با علاقه به سمت رشته‌های مرتبط با پوشاک مثل طراحی دوخت می‌روند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امروز مهم‌ترین مأموریت ما در جامعه اقناع است و چنانکه دانشمندان تاکید کرده اند کسی قدرتمند است که توان گفتمان سازی بیشتری داشته باشد.

وی صلابت و قدرت هر جامعه‌ای را به میزان قدرت گفتمان سازی آن دانست و افزود:در بحث پوشاک و مد لباس نگاه ما باید اقناعی باشد لذا پیشنهاد می‌شود زمینه‌ای ایجاد شود تا هنرستان‌های فنی حرفه‌ای ما در تولید پوشاک با سایر بخش‌ها رقابت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز با بیان اینکه امیدواریم شیرازی‌ها همچون گذشته نقش تاریخی خود را در ارائه یک گفتمان جدید، ایفا کنند، افزود: یکی از معجزات قرآن کریم این است که هر گوشه‌ای از زندگی انسان را بخواهیم بررسی کنیم محتوای آن در قرآن آمده است.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس هم در این جلسه با اشاره به شعار سال گفت: پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش در فراهم کردن زمینه رقابت در تولید پوشاک، ایده‌ای ارزشمند است که باید در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظرات