۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۷۵۶۹۷۰
وزیر کشور:

انتخابات در اوج امنیت و سلامت برگزار شد

انتخابات در اوج امنیت و سلامت برگزار شد
وزیر کشور در جمع خبرنگاران، گفت: انتخابات در اوج امنیت، دقت، سلامت و با مشارکت بسیار خوب و رقابت جدی در میدان برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز (شنبه، 22 اردیبهشت) در نشست خبری و در جمع خبرنگاران، گفت: به لطف خداوند متعال ما انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی را به انتها رساندیم و با اعلام نتایج انتخابات در مرحله دوم کار نیمه تمام مجلس شورای اسلامی به اتمام رسیده و ۲۹۰ نفر از منتخبان مردم، راهی خانه ملت خواهند شد.

وی با بیان اینکه انتخابات در تاریخ انقلاب یک نقطه عطف بسیار روشن است، افزود: انتخابات در اوج امنیت، دقت، سلامت و با مشارکت بسیار خوب و رقابت جدی در میدان برگزار شد.

وزیر کشور بیان کرد: انتخابات کشور به رغم خواست دشمنان در ایران اسلامی با قوت برگزار شد.

تشکر وزیر کشور از مردم برای حضور در انتخابات

وحیدی ضمن تشکر از مردم برای حضور در انتخابات، اظهار کرد: تمام نهادها و ارگان‌های دولتی در برگزاری یک انتخابات باشکوه کمک کردند، همچنین از دست‌اندرکاران ستاد انتخابات تشکر لازم را دارم زیرا تمام سعی خود را برای بهتر برگزار شدن انتخابات گذاشتند.

وی با اشاره به قانون جدید انتخابات، عنوان کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم انتخابات مجلس شورای اسلامی را با قانون جدید پیش ببریم و این دوره از انتخابات دستاوردهای زیادی از جمله الکترونیکی‌شدن را به همراه داشت که به برگزاری انتخابات سرعت بخشید.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: به رغم اینکه در گمانه زنی‌ها خیلی آمارهای پایین‌تر از این می‌گفتند و در بعضی از گمانه زنی ها تا یک دهم آمار بدست آمده رسمی، مطرح می‌شد ولی همه منتخبان از یک آمار نسبتا قابل قبول و خوبی برخوردار بودند.

وحیدی ادامه داد: اعتبارنامه‌های نمایندگان از سوی وزارت کشور صادر شده و تا قبل از شروع مجلس جدید٬ به دست منتخبان خواهد رسید.‌

وزیر کشور با اشاره به آمار مشارکت در انتخابات، گفت: به طور طبیعی مشارکت در این دوره حدود 6 الی 7 درصد بیشتر از مرحله دوم انتخابات در دوره‌های گذشته بوده است؛ البته میزان مشارکت دور دوم انتخابات‌ها به طور معمول از دوره‌ اول کمتر است که یک موضوع طبیعی تلقی می‌شود.

ارسال نظرات