از تغییر اولویت آموزشی حوزه به پژوهشی تا حمایت عملی از استعدادهای برتر
![از تغییر اولویت آموزشی حوزه به پژوهشی تا حمایت عملی از استعدادهای برتر](/files/fa/news/1403/2/18/748316_469.jpg)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در نشست نخبگان حوزه علمیه اصفهان که به مناسبت پاسداشت مقام معلم برگزار شد تعدادی از مدیران مراکز حوزوی، پژوهشی حوزوی و اساتید در این نشست به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
یکی از مدیران مدارس علمیه با اشاره به این که باید نخبگی را با مسئولیت و رسالت اصلی حوزه مرتبط و هدایت کرد و از پراکندگی آن جلوگیری نمود گفت: در راستای رسالت اصلی حوزه به روز فهمیدن دین را باید جدی گرفت و مقدمات آن را فراهم کرد و به آن پرداخت و اگر اینگونه شد کمکهای جنبی در این زمینه بسیار مهم است.
وی افزود: باید به طور جدی به آینده برگزیدگان حوزه فکر کرد و خروجی حوزه و دورنمای آینده طلاب باید چشم اندازی روشن برای حضور در جامعه باشد.
در ادامه حجت الاسلام فقیهی از اساتید دروس خارج عنوان کرد: در دنیا حرفهای زیادی بیان میشود، اما آنچه موثر است عمل است و ما که میخواهیم خود را سرباز امام زمان (عج) معرفی کنیم زمانی که در محضر امام قرار میگیریم باید ببینیم چه کاری انجام داده ایم و خلوص و عمل چه میزان بوده است.
هم چنین زهرا آبیار فعال پژوهشی حوزه اصفهان نیز نقطه نظراتی را در خصوص حمایت از عرص پژوهش و پژوهشگران حوزوی مطرح نمود و اظهار داشت: معتقد هستم باید طلاب ما تربیت شوند و در سطح جامعه و به خصوص در آموزش و پرورش و دانشگاهها حضور یابند و شبهات را حل نمایند، اما در عین حال ارتباط خود را با حوزه حفظ کنند.
وی اضافه کرد: اگر پژوهشگر حمایت شود خروجی مطالعات آن به بستر جامعه و حوزه آمده و در برنامه ریزیهای درسی کمک میکند و میتواند این پژوهشها منابع عرصه تبلیغ و آموزش باشد.
آبیار اولویت کنونی حوزه را آموزش دانست و گفت: این در حالی است که باید خوراک منابع و آموزش را از طریق پژوهش تامین کنیم و حتی کار فرهنگی نیز بدون پژوهش عقیم است و این مسئله باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.