۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۷۵۵۹۱
برگزیده کتاب سال حوزه (23)؛

مجموعه 6 جلدی آثار کودک و نوجوان

خبرگزاری رسا ـ مجموعه شش جلدی آثار کودک و نوجوان نوشته رضا فرهادیان به همت بوستان کتاب منتشر و در یازدهمین همایش کتاب سال حوزه شایسته تشویق شناخته شد.
آرم کتاب سال حوزه


به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، رضا فرهادیان در سال 1327 در همدان بدنیا آمد و تحصیلات خود را تا سطح خارج و مقطع فوق لیسانس ادامه داد. در زمینه فلسفه به مطالعه تخصصی پرداخت و از محضر بزرگانی چون حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله جوادی آملی بهره برد. از دیگر آثار او می‌توان به مبانی تعلیم و تربیت در قرآن و حدیث و معلم محبوب اشاره کرد.

اثر حاضر مجموعه شش جلدی داستانی است که برای گروه سنی«ب» و «ج» نوشته شده است.
 
نویسنده سعی کرده است که مفاهیم اخلاقی و اجتماعی و مذهبی را در قالب داستان هایی جذاب و شیرین به کودکان آموزش بدهد.

هر داستان از این مجموعه، مفهومی را به کودک القا می کند. دو داستان «پول گم شده» و «راستی» به مفهوم صدق و راستی می پردازند.
 
داستان های «ماجرای یک روز برفی» و «توپ فوتبال» بچه ها را به نظم و انضباط در کارهایشان دعوت می کند.

داستان«نیکی» زحمات طاقت فرسای والدین به ویژه مادران را به کودکان گوشزد می کند و سپاس این زحمات را در احترام به آنها می داند. این داستان به دوران حضرت موسی(ع) و رفتار صحیح و مؤدبانه و مهربانانه جوان قصاب با مادرش اختصاص دارد.

«فرشته نجات» هم عنوان داستانی است که فضای ملکوتی و روحانی حرم حضرت معصومه(س) را برای کودکان به تصویر می کشد و آنها را در حل مشکلاتشان به توسل به اهل بیت(ع) دعوت می کند.

مجموعه شش جلدی آثار کودک و نوجوان نوشته رضا فرهادیان در 128 صفحه برای نخستین بار در سال گذشته به همت بوستان کتاب منتشر و در یازدهمین همایش کتاب سال حوزه شایسته تشویق شناخته شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات