برای تبلیغ از طریق رسانه ها باید گام های مناسبی برداشته شود
حجت الاسلام محمد سعیدی نجفی مدیر مدرسه علوم و معارف اسلامی جامعه المصطفی(ص) و مبلغ عرصه بین الملل با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه رسانه های ایران ضمن تشکر از دست اندرکاران نمایشگاه بیان داشت: کارهای بسیار خوبی در عرصه رسانه صورت گرفته اما در مقایسه با نیازی که وجود دارد بسیار کم است. برخی گله دارند در خصوص اینکه روحانیون نقش خود در پاسخ به نیازها به مقدار کافی انجام نداده اند.
وی با بیان خاطره از حضور خود در غرفه های نمایشگاه رسانه ها، به اعتراض یکی از اعضای کانون وکلا در خصوص دانش کم مردم در زمینه های حقوقی اشاره کرد و افزود: اینکه مردم در برخی معاملات خود مشکل داشته و دانش بسیار کمی در امور روزمره خود که می تواند مشکل ساز بشود، دارند در حالی که آداب معامله در آموزه های اسلام و کتاب قرآن ذکر شده است؛ مردم اکثرا این محافل را نمی دانند.
این مبلغ عرصه بین الملل با بیان اینکه تبلیغ به معنای ابلاغ و رساندن است، اضافه کرد: رساندن آنچه که زمینه هدایت مردم را ایجاد کرده برای زندگی هدایت مندانه امری مهم است که کارهای زیادی شده اما تا آن نیازی که ما داریم فاصله زیادی دارد؛ تعداد رسانه هایی که به عرصه هدایت مردم می پردازند بسیار کم است و باید توجه داشت رسانه یکی از عرصه هایی است که می تواند مردم را با آموزه های دین آشنا کند.
وی با ابراز تأسف از موازی کاری ها و نبود ارتباط بین رسانه های همسو تصریح کرد: ظرفیت های محدودی داریم و باید ظرفیت موجود را همپوشانی کنیم.
حجت الاسلام سعیدی نجفی با تمجید از مدیریت آیت الله اعرافی در حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: حوزه علمیه توسعه خوبی پیدا کرده و در عرصه های متفاوت از لحاظ دانشی و آموزشی رشته های متفاوتی طراحی شده است. افق های مختلفی که وظیفه حوزه است ترسیم شده و امیدواریم طراحی های صورت گرفته به مرحله اجرایی برسد.
مدیر مدرسه علوم و معارف اسلامی جامعه المصطفی(ص) با تقدیر فعالیت های خبرگزاری رسا بیان داشت: این خبرگزاری در عرصه های هنری و رسانه ای که کمتر طلبه ای وارد شده، ورود کرده و وجود آن یکی از برکات الهی برای ما است و امیدواریم این نعمت بزرگ و نعمت الهی برای ما سال ها سال بماند.
وی در پایان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به امر تبلیغ، خاطرنشان کرد: باید بازخوردگیری کنیم و بفهمیم رسانه ها تا چه میزان به وظیفه که در زمان راه اندازی برای آن ها تعیین شده موفق بوده اند زیرا بسیار از اوقات آنچه که باید عرضه شود شکل و مقبولیت مناسب را ندارد. برای تبلیغ از طریق رسانه ها باید گام های مناسبی برداشته شود.