۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۵۱۴۴۳
رییس ستاد انتخابات اصفهان مطرح کرد؛

برخورد با افراد متخلف در هیأت اجرایی انتخابات اصفهان

برخورد با افراد متخلف در هیأت اجرایی انتخابات اصفهان
اصفهان _ جان‌نثاری با اشاره به برخورد با افراد متخلف در هیأت اجرایی انتخابات اصفهان، گفت: در جمهوری اسلامی فرآیند انتخابات کاملا شفاف و ستاد انتخابات کاملا بی طرف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری رییس ستاد انتخابات استان اصفهان، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه فرآیند انتخابات در جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف و روشن است، گفت: نقطه شروع هر انتخاباتی از تعیین روز انتخابات است و با توافق شورای نگهبان و وزارت کشور توافق برای زمان برگزاری انتخابات صورت می‌گیرد و چینش انتخابات بر همین مبنا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همه اقدامات مربوط به انتخابات در تقویم انتخابات مشخص است و همه چیز براساس این تقویم انجام می‌شود و این تقویم دقیقاً در استان اصفهان اجرا شده است و امسال فرآیندهای انتخابات با پیش ثبت‌نام تعریف و اجرایی شده است که موضوع پیش ثبت‌نام نیز نخستین بار است در انتخابات وجود دارد.

جان‌نثاری ساختار انتخابات را یک ساختار کاملا منسجم برشمرد و اظهار کرد: اجرای انتخابات از سوی وزارت کشور انجام می‌شود، امسال هیأت مرکزی اجرایی نیز از سوی وزارت کشور تشکیل شده است، برای اخذ رأی ۳۱۶۱ شعبه اخذ رأی در سراسر استان اصفهان وجود دارد که ۲۴۸۶ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است و ۲۷۶۸ شعبه ثابت است و ۳۹۳ شعبه سیار هستند.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به احتمال وجود تأیید صلاحیت ۷ نفر دیگر از نامزدهای انتخاباتی، عنوان کرد: در حال حاضر ۷۴۳ نفر از نامزدهای مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان امکان رقابت دارند، در مجلس خبرگان رهبری نیز از ۳۷ نفر ثبت نام کننده ۱۳ نفر تأیید صلاحیت شدند که با تغییر حوزه دو نفر ۱۱ نفر برای رقابت حضور دارند.

وی ادامه داد: تبلیغات مجلس خبرگان از ۲۵ بهمن ماه تا نهم اسفندماه و زمان تبلیغات مجلس شورای اسلامی از سوم تا نهم اسفندماه خواهد بود. 

جان‌نثاری در خصوص حضور دو نفر از اعضای هیأت نظارت بر انتخابات استان اصفهان و مسؤولان شهرداری در فرآیندهای انتخاباتی یک مجموعه سیاسی، تصریح کرد: در زمانی که از فعالیت این افراد مطلع شدیم پیگیری‌ها و اقدامات لازم انجام شد و از این افراد خواسته شد تا از چنین اقداماتی در صورتی که خواستار حضور در ستاد اجرایی انتخابات باشند پرهیز کنند یا اینکه از ستاد اجرایی انتخابات استعفا داده و مشغول فعالیت‌های انتخاباتی مد نظر مجموعه خود باشند، در خصوص مسوولان شهرداری نیز همین پیگیری صورت گرفته است.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با تأکید بر بی طرفی اعضای ستاد انتخابات استان اصفهان، اظهار کرد: اصحاب رسانه و مردم هرکجا متوجه شدند که یک نفر از مسؤولان انتخابات، فرمانداران، اعضای ستاد انتخابات و هیأت‌های انتخابات به سمت جانبداری از شخص یا حزب و گروهی رفته است این موضوع را به ستاد انتخابات استان اصفهان گزارش کند.

وی به حضور پرشور مردم در استان اصفهان و کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: دشمن تبلیغ می‌کرد در راهپیمایی کسی نمی‌آید و مردم آمدند، برای انتخابات نیز دشمنان چنین ادعایی دارند و حتی اعداد تک رقمی را برای درصد مشارکت اعلام می‌کنند ولی در زمان انتخابات خنثی شدن این توطئه دشمنان را خواهیم دید و رسانه‌ها نیز در این زمینه نقش بسزایی دارند و از آنها برای اقناع مردم و رفع ابهامات مردم در خصوص انتخابات و دعوت به حضور در انتخابات درخواست همکاری و یاری رسانی داریم.

جان‌نثاری با بیان اینکه رسانه‌ها وحدت ملی و افزایش مشارکت را سرلوحه اقدامات خود قرار بدهند، تصریح کرد: رسانه‌ها مردم را تنها نگذارند و به مردم برای انتخاب خوب داشتن کمک کنند و شاخص‌ها را برای انتخاب یک نماینده خوب به مردم اعلام کنند، رسانه‌ها اهل تحلیل و دارای دسترسی به صاحب نظران هستند و از این طریق می‌توانند به مردم برای یک انتخاب خوب کمک کنند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات