۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۷۵۰۷۳۰
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

«مردمی سازی» و «نشاط‌بخشی» دو کلیدواژه برنامه‌های اجرایی دهه‌ فجر است

«مردمی سازی» و «نشاط‌بخشی» دو کلیدواژه برنامه‌های اجرایی دهه‌ فجر است
اصفهان- حجت‌الاسلام ناجی با اشاره به مطالبات رهبر انقلاب در خصوص اجرای برنامه های دهه فجر گفت: برنامه‌ها بر دو مبنای مردمی‌سازی و نشاط‌بخشی اجرا خواهد شد‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علیرضا ناجی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در نشست مطبوعاتی و رسانه‌ای ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان اصفهان، ضمن تبریک ایام ولادت امیرالمومنین، عیدمبعث و ورود به ایام الله دهه فجر، گفت: شعار دهه فجر امسال جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده روشن است که در همه مراسمات ایام الله در سراسر کشور به این شعار پرداخته شده است.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در خصوص حضور مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی و تاثیر آن در پیروزی و آسیب دیدن نظام، افزود: نگاه ما به حضور مردم در مراسم ایام الله نگاه حداکثری است و عقیده ما این است که قدرت نرم جمهوری اسلامی حضور مردم در این مراسمات است.

حجت الاسلام ناجی در خصوص برنامه‌های اجرایی در ایام‌الله دهه فجر، خاطرنشان کرد: برنامه‌ها بر دو کلیدواژه برنامه ریزی می شود، کلیدواژه مردمی سازی که جنس برنامه های ما با حضور پررنگ مردم اتفاق بیفتد و از جنس حاکمیتی و خشک و بی روح اداری نباشد و کلیدواژه نشاط بخشی به برنامه ها که دو مطالبه جدی مقام معظم رهبری از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه اظهار کرد: با توجه به ماراتون سنگین برنامه‌ای، ۱۱ بهمن‌ماه تا ۱۱ اسفندماه، پیوست تمامی برنامه های ما پیوست مشارکت همگانی مردم در بحث انتخابات خواهد بود.

وی ادامه داد: تحولات منطقه ای و اتفاقاتی که طوفان الاقصی رقم زده جوشش خوبی بین مردم ایجاد کرده و در این مدت حضور مردم در تمامی مراسمات مانند ۹ دی، تجمعات و راهپیمایی‌ها و... بیش از حد برآورد و تخمین بود و این‌جا وظیفه ما است در این عرصه وارد شویم و با تمام قوی ایفای نقش داشته باشیم.

حجت الاسلام ناجی به برنامه‌های ستاد دهه فجر استان اصفهان اشاره کرد و تصریح کرد: جلسه اصلی ستاد شهر اصفهان به واسطه حجم برنامه هایی که طوفان الاقصی رقم زد، بعد از مراسم ۹ دی‌ماه، اولین جلسه آن در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد و احکام کمیته های ۲۷ گانه به همراه دستورالعمل تمامی کمیته ها ابلاغ شد و احکام تمام مدیران و مسوولین ستاد دهه فجر ۲۸ شهرستان و چهاربخش دیگر صادر شد و کمیته ها و ستادهای اصلی و فرعی اجرا شد.

وی ادامه داد: آماری که تا دیروز داشتیم ۱۱۵ ستاد اصلی و ۳۹۵ ستاد فرعی و ۵۱۰ کمیته تخصصی دهه فجر در کل استان برگزار شده و برنامه های شاخصی که از مجموعه شهرستان‌ها به ستاد دهه فجر ارسال شده ۱۵۸۴ برنامه بوده است.

حجت‌الاسلام ناجی با اشاره به کارویژه‌های ستاد دهه فجر استان در ایام‌الله دهه فجر، تصریح کرد: اولین کارویژه، کارویژه هفته استقبال است که برخی از برنامه های اعلامی کمیته، زمینه سازی ورود به ایام الله دهه فجر بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: کارویژه دیگر برنامه روز ۱۲ بهمن است که علاوه بر مراسم گلستان شهدای اصفهان مه ساعت ۹ صبح با سخنرانی استاندار اصفهان اجرا می‌شود،  پیش از سخنرانی نواختن زنگ انقلاب و بعد از آن گلباران تصویر حضرت امام و مزار شهدای انقلاب‌ را خواهیم داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های اجرایی دیگر در روز ۱۲ بهمن، گفت: از ساعت ۸ صبح حرکت هیأت ورزشی دوچرخه سواری، اسکیت سواری، رژه تاکسی‌ها، حرکت موتوری توسط پایگاه های بسیج نواحی مقاومت به سمت گلستان شهدا و اجرای گروه‌های موزیک نیروهای نظامی و انتطامی استان در میادین اصلی ساعت ۹:۳۳ دقیقه و پس از آن گروه‌های سرود نواحی بسیج خواهیم داشت.

وی با اشاره به ادامه تدابیر ستاد دهه فجر استان در روز ۱۲ بهمن‌ماه، بیان کرد: معمولاً روز ۱۲ بهمن‌ماه زنگ انقلاب ساعت ۹:۳۳ دقیقه صبح در همه مدارس با حضور مدیران و مسوولان استانی زده می شد و امسال با توجه به اینکه ۱۲ بهمن روز پنج‌شنبه و روز تعطیلی مدارس است، این برنامه روز ۱۱ بهمن انجام خواهد گرفت و با عنوان روز ورود به دهه فجر انقلاب اسلامی به صورت ویژه در مدرسه حوراء با حضور مسوولان استانی و همان ساعت توسط مدیران دستگاه‌های مختلف در مدارس دیگر این برنامه اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام ناجی به کار ویژه سوم ستاد دهه فجر استان اشاره کرد و افزود: روز ۱۹ بهمن که مصادف است با عید مبعث برنامه میهمانی لاله‌ها اجرا خواهد شد و بعدازظهر این روز برنامه‌ گلباران بالگرد ارتش، عطرافشانی خادمین و خادمیاران گلستان شهداء و حضور خانواده شهداء و حضور مردم متدین در گلستان شهدای اصفهان برپا می‌گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: کار ویژه‌ای دیگر در حال برنامه‌ریزی است که در آن تجمع بزرگ دهه هشتادی ها با مدیریت کانون پرورش فکری در سالن گلستان شهداء بعدازظهر عید مبعث اجرا خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: کارویژه دیگر که علاوه بر کمیته ها و پیگیری و اقدامی که از استانداری اصفهان و معاون سیاسی ایشان صورت پذیرفت، تمامی ادارات جدای از کمیته ها ستاد داخلی دهه فجر شکل دادند و اتاق های اندیشه ورزی برای دو کلیدواژه نشاط‌بخشی و مردمی‌سازی برنامه‌ها خصوصاً خاص نیروهای مخاطب مستقیم خود خواهند داشت.

وی با اشاره به اتصال اعیاد رجب، شعبان و ایام‌الله دهه فجر در سال جاری افزود: از جهت این اتصال مشارکت خوب هیئات در مراسم ایام الله و پیوست این ایام با اعیاد در هیئات و حضور پررنگ هیئات در مواکب پذیرایی راهپیمایی ۲۲ بهمن را شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام ناجی با اشاره به دو کار ویژه دیگر ستاد دهه فجر خاطرنشان کرد: کارویژه بعدی نورافشانی در شب ۲۲ بهمن همراه با گلبانگ الله اکبر در سراسر استان و نهایتا راهپیمایی روز ۲۲ بهمن است که در میدان حضرت امام (ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه اجرا خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت‌های ضمن‌ مراسم دهه فجر تصریح کرد: در ایستگاه‌های پرتردد مترو از ۱۲ بهمن گروه سرود نواحی بسیج، اجرای گروه‌های موزیک و سرود‌های انقلابی در فرودگاه شهید‌بهشتی و راه آهن و به صدا در آمدن صدای صوت کارخانجات در روز ۲۲ بهمن اجرا می‌گردد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: کار ویژه‌ای دیگر اجرای همایش پیشگامان انقلاب اسلامی در بعدازظهر ۱۲ بهمن در سالن همایش های صدا و سیما با سخنرانی عبید خدایی از پیشگامان انقلاب خواهد بود./1304/

ارسال نظرات