۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۷۴۸۷۹۰
با پژوهشگران حوزوی؛

توسعه دانش با پژوهش صورت می گیرد

توسعه دانش با پژوهش صورت می گیرد
معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران با تأکید بر لزوم «مسأله شناسی تدوین پایان نامه ها در حل مشکلات کشور»، گفت: اگر پایان نامه ها به سمت نیازهای کشور می رفت آسیب های اجتماعی بالا نبود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سرکار خانم مظفری معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران، در نشست مهمانی فرهنگی خبرگزاری رسا که با حضور معاون پژوهش حوزه های علمیه و جمعی از پژوهشگران حوزوی برگزار شد، در شروع سخنان خود از تشکیل این جلسه تشکر کرد و مشکل پژوهش را در حوزه و دانشگاه دانست و بیان داشت: پژوهش اساس دانش بوده که توسعه آموزش و دانش نیز با پژوهش صورت می گیرد؛ خروجی حوزه های علمیه باید پاسخگوی نیاز جامعه باشد و مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد که حوزه علمیه نتوانسته به طور مستقیم پاسخگوی آن ها باشد.

وی با تأکید بر لزوم «مسأله شناسی تدوین پایان نامه ها در حل مشکلات کشور» اظهار داشت: اگر پایان نامه ها به سمت نیازهای کشور می رفت آسیب های اجتماعی بالا نبود.

مظفری توجه به کیفیت را در کنار توجه به کمیت آثار ضروری دانست و افزود: تفکر و تحلیل باید در آثار پژوهشی حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرد؛ در حوزه های علمیه نوشته های زیادی وجود دارد که در قالب های خوبی قرار نگرفته و چاپ نشده است از این رو لازم است برای طلاب سختگیری در زمینه پژوهش صورت گیرد.

وی توجه به نیازهای منطقه ای را امری ضروری دانست و تصریح کرد: برخی مناطق مشکلات و راه حل های خاص خود را دارند که توجه به آن ها سبب می شود تولید دانش خوبی در حوزه های علمیه صورت گیرد.

ارسال نظرات