۱۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۷۴۶۲۰
منتشر شد؛

خمس و نقش حساس آن در عدالت اجتماعی و اقتصاد اسلامی

خبرگزاری رسا ـ کتاب خمس و نقش حساس آن در عدالت اجتماعی و اقتصاد اسلامی تالیف و تحقیق سید باقر میر دامادی به کوشش انتشارات میر داماد منتشر شد.
خمس و نقش حساس آن در عدالت اجتماعی و اقتصاد اسلامی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، از آنجا که خمس از احکام الهی است که نقش مهم و حساسی در دین دارد، کارهای بزرگی به واسطه پرداخت خمس، این فریضه دینی در جهان تشیع انجام می گردد و باعث گشودن گره های اقتصادی، واز بین بردن فقر ونیاز جامعه، ترویج دین و نشر معارف عالی تشیع و تربیت مبلغان، مجتهدان و اسلام شناسان می شود.

نویسنده کتاب «خمس و نقش حساس آن در عدالت اجتماعی و اقتصاد اسلامی» سعی کرده تا ابعاد مختلف این مساله را با زبان ساده و فارسی و در عین حال جامعه و پر محتوا بیان دارد.

در گزیده ای از این کتاب می خوانیم:«همان گونه که عمل کردن به دستورات اسلام، موجب اجر و پاداشی بزرگ در آخرت است، در دنیا هم باعث رحمت و برکت در زندگانی انسان ها می شود و بارها ثابت گردیده که افراد متدین و متعهد، کمتر گرفتار ورشکستگی یا بدهکاری و بیچارگی خواهند شد؛ بلکه اغلب، گرفتاری های فراوان و مشکلات طاقت فرسا گریبان افرادی که مقید به حلال و حرام نبوده و تعهدی به اسلام ندارند را گرفته و موجبات آبروریزی و ذلت آنان را فراهم نموده است که باید سرنوشت آنها برای مردم دیگر موجب عبرت، پند و اندرز باشد.»

این مجموعه شامل پانزده فصل با عناوینی چون خمس از دیدگاه قرآن، خمس از دیدگاه روایات، خمس از دیدگاه مجتهدان و فقهای معظم شیعه، پاسخ به شبهاتی درباره وجوب خمس و وجوهات شرعیه، راه های مصرف خمس و وجوهات شرعیه، برکات پرداخت خمس و زیان های ناشی از نپرداختن آن، تعیین نماینده از سوی امامان معصوم دلیل بر وجوب خمس، ضرر و خسارت نپرداختن خمس، عوامل نپرداختن خمس و سایر واجبات مالی، نمایندگان پیامبر برای جمع آوری وجوهات، نصایحی دوستانه و دلسوزانه به خوانندگان، مسائل مربوط به خمس مطابق با فتاوای ده مرجع تقلید، داستان های هشدار دهنده از عقوبت تارکین وجوهات شرعیه و داستان هایی از خیر اندیشان و خمس از دیدگاه شاعران است.

کتاب خمس و نقش حساس آن در عدالت اجتماعی و اقتصاد اسلامی تالیف و تحقیق سید باقر میر دامادی در 211 صفحه برای نخستین بار در سال جاری و به کوشش انتشارات میر داماد منتشر شده است. /916/ن601/ع

ارسال نظرات