۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۴۱۹۲
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور:

نخستین موزه هنرهای اسلیمی کشور در قم راه اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور از راه اندازی نخستین موزه هنرهای اسلیمی کشور در شهر مقدس قم خبرداد.
اسليمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تهمینه دانیالی، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور، عصر یک شنبه در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید با اعلام این خبر گفت: استان قم از جهت دارا بودن میراث فرهنگی و صنایع دستی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و سازمان میراث فرهنگی کشور با استفاده از پتانسیل فرهنگی این استان در صدد راه اندازی اولین موزه هنرهای اسلیمی کشور در این شهر مقدس و مذهبی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت و نقش میراث فرهنگی و صنایع تاکید کرد: حفظ و احیای آثار هنری و میراث فرهنگی در تقویت و ارتقای فرهنگ اسلام و شیعه می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور در ادامه اظهار داشت: با ارتقا تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی می توان افزون بر توسعه صادرات غیر نفتی جلوی واردات بی رویه را هم گرفت.

دانیالی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آثار و میراث فرهنگی فراوان در شهر قم بر ضرورت تقویت بخش گردشگری مذهبی در این شهر تاکید کرد و بیان داشت: باید با برنامه ریزی مناسب و تامین زیرساخت های مناسب زمینه شکوفایی و رونق بیش از پیش صنایع دستی و میراث فرهنگی را فراهم آورد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جدی گرفتن صنایع دستی اظهار داشت: تاکیدات شما نشان دهنده اهمیت میراث فرهنگی و ضرورت توجه به احیای آثار است و خوشبختانه با عنایات دولت و رئیس جمهور این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور در بخش دیگری از سخنانش از تصویب طرح بیمه هنرمندان در دولت دهم خبر داد و گفت: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر ضرورت عدالت گستری این طرح در دستور کار سازمان قرار گرفته و خوشبختانه به تصویب نیز رسیده است.

وی همچنین از فعالیت بیش از دو میلیون هنرمند در کشور خبر داد و تصریح کرد: در استان قم نیز پنج هزار هنرمند در بیش از یکصد رشته مشغول فعالیت هستند.

دانیالی در بخش پایانی سخنان خود از مواضع انقلابی و صریح حضرت آیت الله نوری همدانی در دفاع از حریم ولایت فقیه و انقلاب اسلامی قدردانی کرد. /924/پ202/ص


ارسال نظرات