۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۷۳۹۸۶۹

حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ + جزئیات

حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ + جزئیات
دقایقی پیش یک تروریست مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاهچراغ قصد ورود به حرم را داشته است که با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حدود ساعت 19 امشب یک تروریست مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاهچراغ قصد ورود به حرم را داشته است که با مقاومت نیروهای حفاظت حرم زمین گیر شد.

این فرد مسلح در بدو ورود اقدام به تیر اندازی کرد که منجر به شهادت یک نفر و مصدومیت 7 نفر دیگر شد.

دستور رئیسی برای شناسایی سریع عوامل حمله شاهچراغ

رئیس‌جمهور در تماس‌ با وزیر کشور و استاندار فارس بر بکارگیری همه امکانات درمانی برای مداوای مجروحان و همچنین شناسایی و تعقیب همه عوامل این جنایت تأکید کرد.

رئیسی به وزیر کشور مأموریت داد ابعاد امنیتی این موضوع را با قاطعیت و فوریت بررسی و نتیجه را گزارش کند و بر ضرورت شناسایی و مجازات همه عوامل دخیل در این جنایت نیز تأکید کرد.

فرد تروریست دارای اسلحه جنگی و 8 خشاب بود

سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس درباره حادثه تروریستی حرم شاهچراغ گفت: فردی مسلح همزمان با نماز مغرب و عشا از درب باب المهدی وارد حرم می شود و به سمت مردم تیر اندازی می کند.

وی افزود: این تروریست دارای اسلحه جنگی بود و 8 خشاب با خود داشته است و تا این لحظه 7 نفر مجروح شده اند و یک نفر به شهادت رسیده است.

بازجویی مقدماتی از تروریست در حال انجام است

حجت‌الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری فارس هم گفت: فرد تروریست دستگیر شده و بازجویی مقدماتی از او در حال انجام است.

وی افزود: هفت نفر تا الان زخمی و تحت مداوا هستند و یکی از هموطنان شهید شده است. اوضاع کاملاً تحت کنترل است و نیروهای امنیتی در منطقه حاضر هستند.

دشمن با اقدامات کور به دنبال انتقام از مردم است 

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر شاهچراغ در توضیحات حادثه تروریستی امشب در حرم حرم مطهر احمد ابن موسی گفت: نیروهای متخصص امنیتی مستقر در حرم موفق شدند خیلی سریع با این فردی که به دنبال این بود که وارد حرم بشود مقابله بکنند.

وی این اقدامات کوردلانه را برای انتقام گیری از مردم دانست و اظهار داشت: حرم شاهچراغ قطب معنوی و دینی شهر شیراز و جنوب کشور است و به تعبیر مقام معظم رهبری سومین حرم اهل بیت در اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری ادامه داد: این روزها حرم مطهر شاهد حضور زائرانی است که از اقصی نقاط کشور به این مکان مشرف شده اند و دشمنان و این حرکات را برای انتقام گیری از محبان اهل بیت عصمت و طهارت انجام می دهند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت حرم در حال حاضر آرام است و برنامه های به صورت عادی برگزار می شود، گفت: نماز جماعت صبح در حرم اقامه خواهد شد و به محض اتمام امور امنیتی این حادثه درب های حرم باز خواهد شد و پذیرای زائران خواهیم بود.

دستورات وزیر کشور به استاندار فارس در پی حمله تروریستی به شاهچراغ

احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با استاندار فارس، ضمن دریافت آخرین جزییات از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد.

وحیدی در این تماس تلفنی، به استاندار فارس تاکید کرد که در هماهنگی با سایر دستگاه های ذیربط، تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام شده در عصر یکشنبه بعمل آورند.

وزیر کشور به استاندار فارس تاکید کرد که دستگاه های ذیربط، رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

تروریست قبل از ورود به صحن حرم دستگیر شد

فرمانده انتظامی فارس گفت: تروریست حادثه حرم شاهچراغ قبل از ورود به صحن حرم دستگیر شد.

سردار رهام بخش حبیبی بیان کرد: یک تروریست از یکی از درب‌ها وارد و با یک اسلحه شروع به تیر اندازی به سمت جمعیت می‌کند اما قبل از ورود به صحن حرم دستگیر می‌شود.

وی افزود: تروریست قبل از اینکه نزدیک درب نگهبانی برسد از بیرون شروع به تیر اندازی می‌کند و هیچ تیراندازی در صحن انجام نمی‌شود.

فرمانده انتظامی فارس گفت: هم اکنون در تمام خیابان‌های اطراف امنیت برقرار شده است و وضعیت عادی شده و تا یک ساعت دیگر امکان تردد مردم به داخل حرم فراهم می‌شود.

دو نفر از مصدومان حادثه تروریستی به اتاق عمل منتقل شدند

استاندار فارس گفت: ۲ نفر از مصدومان حادثه تروریستی به اتاق عمل منتقل شدند.

محمد هادی ایمانیه بیان کرد: در حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) متأسفانه تعدادی از زوار مجروح، مصدوم و شهید شدند.

او افزود: پنج نفر از مصدومین و مجروحین به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شدند که از این پنج نفر دو نفر در حال حاضر در اتاق عمل هستند.

ایمانیه ادامه داد: سه نفر از مصدومین و مجروحین به بیمارستان مسلمین منتقل شدند که متأسفانه یک نفر از مجروحین که از خدام حرم مطهر بود، در بین راه شهید شدند.

به گفته وی در حال حاضر حال همه مصدومین و مجروحین خوب و رو به بهبود است و ان شاءالله به دست با کفایت پزشکان قابل و اساتید بیمارستان شفای کامل حاصل خواهد شد.

دارابی مدیر اورژانس شیراز هم گفت: چندنفر از مصدومان بد حال هستند.

او ادامه داد: در حال حاضر ۵ مصدوم به  بیمارستان نمازی شیراز و سه نفر به بیمارستان مسلمین منتقل شده اند. 

یک منبع آگاه گفت: شهید حادثه تروریستی امروز از خدام حرم مطهر بوده و پس از برخود تیر به ناحیه کتفش به شهادت رسیده است. 

اسامی مجروحین حمله تروریستی به حرم شاهچراغ به این شرح است:

اسماعیل مقدس 39 ساله
محمد حسین زارع 25ساله
عباس عباسی 69ساله
علی کاظم کرم علی 54 ساله
غلامعباس عباسی
محمد جهانگیری
امیر زارع 23ساله

بی بی سی اعلام کرد که داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

شایان ذکر است چند ماه پیش نیز عملیات تروریستی دیگری در حرم شاهچراغ باعث شهادت 13 نفر از هم‌وطنانمان شده بود.

ارسال نظرات