۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۷۳۹۲۱۰
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

زیارت عاشورا، ضوابط شناخت یزید و یزیدیان زمان

زیارت عاشورا، ضوابط شناخت یزید و یزیدیان زمان
اصفهان – امام جمعه موقت کاشان گفت: زیارت عاشورا ضابطه و قانون را به ما آموزش می‌دهد تا براساس این قانون در هر زمانی یزید و یزدیان زمان خود را بشناسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: زیارت عاشورا ضابطه و قانون را به ما آموزش می‌دهد تا براساس این قانون در هر زمانی یزید و یزدیان زمان خود را بشناسیم و راه و مسیر خود را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه در هر دوره و زمانی یزید و یزیدیان وجود دارند، افزود: حداقل درس ما از زیارت عاشورا این است که در هر دوره‌ای یک نفر به نام یزید بوده و هست و شهادت امام حسین (ع) چراغ روشن راه آینده و تشخیص درست زمان است که در هر دوره‌ای یزیدی وجود دارد و خواهد داشت.

به گفته وی یزید هر دوره و زمان کسی است که پرچم باطل را برافراشته و عده‌ای را گرد خود جمع آوری کرده است و یزیدیان زمان کسانی هستند که زیر پرچم یزید قرار گرفته اند.

امام جمعه موقت کاشان در ادامه حفظ ثواب سینه زنی‌ها و عزاداری برای اهل بیت (ع) را سخت و دشوار دانست و متذکر شد: مراقب باشید اندوخته ماه محرم را با غیبت و کسب مال حرام و عدم رعایت حجاب آن را از دست ندهید.

وی حفظ ثواب سینه زنی‌ها و عزاداری برای اهل بیت (ع) را سخت و دشوار خواند و افزود: مراقب باشید اندوخته‌های ماه محرم را با غیبت و حلال و حرام و عدم رعایت حجاب آن را از دست ندهید.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه، خداوند در قرآن می‌فرماید «مَن جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا» هرکس با خودش حسنه به قیامت بیاورد ۱۰ برابر پاداش خواهد گرفت، گفت: حسنات خود را بدون اینکه اطلاع داشته باشیم به حساب دیگران واریز می‌کنیم و در قیامت در نامه اعمال خود هیچ اثری از نماز‌های شب و دیگر اعمال صالح خود را نمی‌بینیم.

امام جمعه موقت کاشان پرکردن کارت اعمال در دنیا را سخت و جلوگیری از خالی شدن کارت اعمال را سخت‌تر دانست و افزود: برای جلوگیری از خالی شدن کارت اعمال، باید دین شناس بود و به احکام دین آشنا بود و به آنچه که سبب از بین رفتن اعمال صالح می‌شود آگاه بود تا کارت اعمال انسان به دلیل عدم آگاهی به دستورالعمل‌های دین خالی نشود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات