ضرورت مخاطب شناسی در امر تبلیغ/توسعه جریان تبلیغ، ویژگی مبلغان موفق
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ماه محرم فرصتی برای نشر معارف دینی است تا نسل جوان ما با معارف دینی آشنا شوند و حفظ هویت و روح عزاداری ها، تبیین و ترویج معارف اسلامی مانند احکام، اخلاق، اعتقادات و مسائل روز جهانی از وظایف مبلغان دینی است.
به همین مناسبت سلسله نشست های راویان مکتب حسینی ویژه مبلغان اعزامی ماه محرم 1402 (1445 ه.ق) به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود که حجت الاسلام والمسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست های امروز به بررسی دستاوردهای فرهنگی انقلاب پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین قمی ضمن تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب بیش از 200 بار در سخنرانی هایشان از کلمه جهاد تبلیغ استفاده کردند،
اظهار داشت: رسالت تبلیغ و تبیین اگر آنگونه که باید انجام شود صورت می گرفت، امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام در دوران امامت خود مظلوم و غریب نمی ماند.
وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب جامعه کنونی ایران را درگیر یک نوع جنگ پیچیده و همه جانه می دانند که این جنگ به تعبیر ایشان «جنگ تبلیغاتی» بوده که تنها علاج آن جهان تبیین می باشد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: در خصوص موضوع جهاد تبیین، رهبر معظم انقلاب بیش ۲۰۰ مرتبه در جلسات مختلف به آن اشاره کرده اند که نشانگر اهمیت این موضوع می باشد و باید توجه کرد پیش قراولان و سرمداران جهاد تبیین مبلغان دینی هستند.
وی مناسک و محافل مذهبی و همچنین عمل به دستورات اسلام را عامل وحدت در کشور برشمرد و گفت: اینکه گفته می شود عمل به تمامی دستورات الهی و برگزاری محافل دینی باعث تفرقه در کشور می شود حرف ناصحیحی بوده و باید بیان کرد این موارد نه تنها ایجاد تفرقه نمی کند بلکه عامل وحدت در کشور می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به برگزاری پرشور جشن غدیر در سراسر کشور گفت: برگزاری جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران و دیگر برنامه های شادی در روز عید غدیر در سراسر کشور شاهد بر این مدعی می باشد و جالب اینکه برخی که مخالف این حرکت ها بودند، امروز از کم بودن تراکم جمعیت بالا بدلیل کم بودن مسیر و اذیت شدن مردم به این دلیل گلایه می کنند.
وی در ادامه بر ضرورت موضوع مخاطب شناسی در امر تبلیغ اشاره کرد و افزود: مخاطب شناسی در امر تبلیغ یک از عوامل موفقیت در عرصه تبلیغ می باشد. تمام حجمه های دشمن در ایام اخیر این بوده که در قالب ایجاد شایعه و دروغ به مسئولین کشور القا کند که مردم دیگر پای کار انقلاب و اسلام نخواهند بود اما با توجه و شناخت از مردم عزیز کشور ایران در می یابیم که عموم افراد جامعه همچنان پایبند به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور ناامید کردن افراد جامعه را مهمترین اقدام دشمن در جنگ ترکیبی پیش رو دانست و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم ایجاد و تقویت امید در جامعه را اصلی ترین راه حل در مواجهه با اقدامات دشمن در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: یک مبلغ موفق مبلغی است که جریان تبلیغ را توسعه و تعمیق دهد بدین معنا که امر تبلیغ منحصر در قشر روحانیت نباشد بلکه مدیریت تبلیغ در دست مبلّغ بوده و از ظرفیت و نیروهای مردمی برای فعالیت های تبلیغی استفاده کنید.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: محصولات بسیار در راستای نشر معارف دینی و فرهنگی تولید شده است اما این محصولات در جریان تبلیغ قرار نگرفته و عموم مردم از آن خبر ندارند.