۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۷۳۶۴۹۱
آیت الله عبداللهی:

توهین به علما، مصداق جهل و بی‌خردی افراد است

توهین به علما، مصداق جهل و بی‌خردی افراد است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعقل بیشتر در موضع گیری ها و ابراز نظرها را امری لازم و ضروری دانست و توهین به علما را مصداق جهل و بی‌خردی و تعصب افراد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمود عبداللهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در درس خارج خود با اشاره به توهین مداح پرحاشیه به آیت الله اراکی اظهار داشت: آیت الله اراکی عالم جلیل‌القدری هستند که دغدغه حاکمیت اسلام ناب محمدی(ص) را داشته و مروج مکتب امام و رهبری و گفتمان شهید صدر هستند.

وی در ادامه افزود: چندی پیش دیدم که مداحی در فضای مجازی، آیت الله اراکی را به خاطر بیان جایگاه بالای سیاست در اسلام و حوزه مورد اهانت قرار داده است؛ البته جای شگفتی و تعجب هم ندارد؛ چراکه از ابتدای تاریخ اسلام، مغرضان و جاهلان به جای خضوع در برابر بیان حقایق، با توهین و جسارت فضا را آلوده می‌کردند و اکنون نیز همین مسیر را ادامه می دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: مگر نه این است که پیشوایان معصوم(ع) ما حرمت مؤمن را مانند حرمت خانه خدا؛ بلکه بالاتر از آن معرفی کرده اند؟ روشن است که جسارت به هر مسلمانی - چه رسد به توهین به چنین شخصیت هائی که در مقام ترویج معارف دین هستند - مصداق جهل و بی‌خردی و تعصب است.

آیت الله عبداللهی در پایان با اشاره به ضرورت تعقل بیشتر در موضع گیری ها، ابراز نظرها و انتشار آن در انظار عمومی خاطرنشان کرد: اگر در موضع گیری ها تعقل، بصیرت و توجه روش ما باشد، مواجه با این گونه عکس‌العمل‌ها نخواهیم شد.

ارسال نظرات