۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۳۶۳۱۶
امام جمعه دامغان:

مسئله هسته ای، زمینه شکوفایی صنعت و اقتصاد کشور را فراهم می کند

مسئله هسته ای، زمینه شکوفایی صنعت و اقتصاد کشور را فراهم می کند
امام جمعه دامغان تأکید کرد که صنعت افتخارآمیز هسته‌ای ایران اسلامی صنعتی بومی است که زیر فشار تهدید و تحریم و ترور رشد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه باشکوه این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم ولایت‌مدار این شهرستان در مصلی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت نهمین امام شیعیان حضرت جواد الائمه(ع)، اظهار داشت: امام رضا(ع) پس از ولادت حضرت امام محمدتقی (ع) فرمودند «آری، این همان مولودی است که در اسلام با برکت‌تر از او زاده نشده است»؛ در تبیین این جایگاه همین بس که در شیعه شاهد وجود فرق شیعه چهار امامی، شش امامی، هفت امامی، ۱۲ امامی و ... هستیم، اما با امامت حضرت جواد الائمه مسئله اعتقاد مسلمین به ۱۲ امام بزرگوار تثبیت شد.

وی خاطرنشان کرد: گروهی در دوران امام رضا(ع) در امامت ایشان تشکیک کردند بدین دلیل که امام هشتم تا آن هنگام فرزندی نداشتند، اما با ولادت وجود نازنین امام محمدتقی(ع) این شک و شبهه برطرف و دیگر شاهد شعبه شعبه شدن شیعه نیستیم که همانا این مسئله خیری عظیم برای اسلام و مسلمین است؛ باید بکوشیم برنامه‌های سالروز شهادت و ولادت آن حضرت به بهترین شکل برگزار و جایگاه و فضائل بیشمار آن حضرت به خوبی تبیین شود.

امام جمعه دامغان در ادامه با گرامیداشت یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و ضمن اشاره به ضرورت گسترش فعالیت‌های تبلیغی دینی و ارزش‌های اسلامی برپایه سیاستگذاری‌های متقن و پیگیری‌های مستمر به عنوان بایسته‌های ماهیتی این سازمان بر لزوم تلاش جهادی در این عرصه تاکید کرد.

خطیب نماز جمعه دامغان اضافه کرد: امروز به لطف خدا شاهد حضور و تلاش مبلغان فراوانی در شهر‌ها و روستا‌ها هستیم، اما این جایگاه باید تقویت شود؛ علمای عزیزی که در قم به تحصیلات عالیه حوزوی دست پیدا کرده اند باید اقدام مقتضی برای بازگشت آن‌ها به شهرستان‌ها صورت گیرد، تا سنگر‌های تبلیغ در جای جای کشور فعال و پویا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان در بخش دیگری از سخنان خود با پرداختن به بخش‌هایی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با دست اندرکاران صنعت هسته ای، گفت: صنعت افتخارآمیز هسته‌ای ایران اسلامی صنعتی بومی است که زیر فشار تهدید و تحریم و ترور رشد کرد و به ظرفیت‌های فراوانی دست یافت؛ دستاوردی بزرگ که مرهون مقاومت مردم شایسته و انقلابی کشورمان زیر فشار‌ها و تحریم ها، مجاهدت دانشمندان هسته‌ای و ایثارگری خانواده معظم شهدای هسته ای است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه دانش هسته‌ای ظرفیت‌های مختلفی دارد که حوزه انرژی تنها بخشی از آن است، تصریح کرد: در حال حاضر کشور از ۱۰۰۰ مگاوات برق هسته‌ای استفاده می‌کند که به فرموده رهبر انقلاب باید به ۲۰ هزار مگاوات در آینده برسد، برق سالم و ارزان که می‌تواند زمینه‌های شکوفایی بیشتر صنعت و اقتصاد کشور را فراهم کند.

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به دستاورد‌ها و تاثیرات دانش هسته‌ای در پزشکی و سلامت، کشاورزی، توسعه منابع آب آشامیدنی و ...، اظهار داشت: بهتر است به برخی که تامین آب مردم را به لبخند کدخدا و امتیاز دادن به دشمن گره می‌زدند، بگوییم در آینده دانش بومی هسته‌ای و مقاومت ملت برای دست یافتن به آن آب آشامیدنی، بسیاری از دارو‌ها و انرژی مورد نیاز مردم را تامین خواهد کرد. /۹۷۷/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات