۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۷۳۴۴۵۱
دستیار ویژه مدیر حوزه‌های علمیه:

هدف ستادهای راهبری حوزه کمک به حل مسائل نظام است

هدف ستادهای راهبری حوزه کمک به حل مسائل نظام است
حجت‌الاسلام‌ رجائی نیا گفت: هدف از تشکیل این ستادها نخست کمک به نهادهای حوزوی است و در گام دوم در خصوص مسائل نظام با نگاه اولویت‌سنجی به دستگاه‌های مختلف کمک می‌کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین رجائی نیا در پانزدهمین جلسه ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقاتهرانی رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و پولادگر معاون توسعه ورزش‌ قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان که در سالن جلسات آیت‌الله حائری (ره) مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به تشکیل ستادهای راهبری در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه اظهار داشت: در طی سال‌های اخیر بحثی بود که نهادهای حوزوی که ظرفیت بالایی دارند بتوانند در ارتباط با هم به مسائل راهبری نظام بپردازند.

وی ادامه داد: الگویی که پیاده‌سازی شد در نهایت منجر به تشکیل ستادهای راهبری شد که تاکنون ۳۲ ستاد تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رجائی نیا بیان داشت: اعضای این ستادها را افرادی از نهادهای حوزوی، دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، شخصیت‌های دانشگاهی و اجرایی تشکیل می‌دهند.

وی تأکید کرد: هدف از تشکیل این ستادها نخست کمک به نهادهای حوزوی است و در گام دوم در خصوص مسائل نظام با نگاه اولویت‌سنجی به دستگاه‌های مختلف کمک می‌کنند.

دستیار ویژه مدیر حوزه‌های علمیه افزود: این ستادها علاوه برسند چشم‌انداز دو برنامه ۵ساله و یک‌ساله دارند که اهداف تعیین شده‌ای را دنبال می‌کنند.

وی بیان داشت: کار خوب دیگری که صورت گرفت این بود که در ستادها دبیرخانه برنامه هفتم نیز از یک سال و نیم‌راه اندازی شد که اقدامات خوبی نیز صورت‌گرفته است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رجائی نیا خاطر نشان کرد: هدف از تشکیل این دبیرخانه نیز نقش‌آفرینی ستادهای راهبری در تدوین برنامه هفتم توسعه و کمک به مجلس شورای اسلامی است.

ارسال نظرات