۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۷۲۳۴۳۲
پژوهشگر رسانه کشورهای خلیج فارس عنوان کرد؛

«تراکم شکست‌های عربستان از ایران» علت اصلی دشمنی آنان با ایران

«تراکم شکست‌های عربستان از ایران» علت اصلی دشمنی آنان با ایران
رضوی علت اصلی دشمنی عربستان سعودی با ایران اسلامی را تراکم شکست‌های این کشور از انقلاب اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آقای سید هاشم رضوی مدیر بین الملل موسسه زمانه و پژوهشگر رسانه کشورهای خلیج فارس در نشست علمی «نحوه پوشش تحولات اخیر ایران در رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی» که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات امام حسن(ع) دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد با اشاره به نقش آفرینی رسانه‌های سعودی در دامن زدن به اغتشاشات اخیر ایران اظهار داشت: در چند مدت اخیر رسانه‌های سعودی هر کسی که امروزه را دنبال کرده باشد متوجه اتفاقات غیرطبیعی می‌شود که تمام قدرت و قوت خود را برای پوشش اغتشاشات ایران به کار بسته اند.

وی در ادامه افزود: شبکه‌های الحدث و العربیه عربستان سعودی دوقلوهای عربستان هستند که بعد از شبکه الجزیره و برای جبران عقب افتادگی های آنان در منطقه تاسیس شدند که شبکه العربیه بیشتر مباحث خبری را زیر پوشش قرار می دهد و شبکه الحدث بیشتر پوشش خبری به صورت میدانی را بر عهده دارد.

مدیر بین الملل موسسه زمانه ابراز کرد: شبکه های متعلق به عربستان سعودی و دشمنان انقلاب اسلامی تمرکز بسیار بالایی روی اخبار ایران دارند و تمرکز آنان نیز تنها به صورت پوششی نیست؛ بلکه فراخوان‌های ضد انقلاب را نیز اعلان می کنند و از مردم درخواست می‌کنند تا از میدان برای آنان تصاویر و ویدیو بفرستند.

پژوهشگر رسانه کشورهای خلیج فارس با اشاره به انتشار اخبار دروغ در خبرگزاری‌های سعودی اظهار داشت: در این مدت اغتشاشات ایران، نزدیک به ۴۰ هزار خبر دروغ بر علیه جمهوری اسلامی ایران توسط رسانه های سعودی منتشر شده است که عمده این خبرها توسط شبکه ایران اینترنشنال بوده است.

وی در ادامه افزود: در این مدت عربستان سعودی جنگ تمام عیاری را بر علیه ایران اسلامی به راه انداخت و نمی توان شبکه ایران اینترنشنال را صرفاً شبکه سعودی دانست؛ زیرا عربستان سعودی بیشتر هزینه های مالی این شبکه را تأمین می‌کند و در واقع تولید محتوا، ساخت برنامه ها، تحلیل ها و نحوه مانورهای رسانه ای بر عهده شبکه های حرفه ای دارای متخصصان باتجربه اداره می شود.

مدیر بین الملل موسسه زمانه با اشاره به برخی از علت های حمایت عربستان سعودی از اغتشاشات داخل ایران خاطرنشان کرد: عمده مشکلات جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی بعد از انقلاب اسلامی ایران شروع شد و در سال ۲۰۱۱ سعودی ها این احساس را کردند که از قافله تاثیرگذاری بر تحولات عقب مانده اند.

وی در ادامه افزود: بعد از سال ۲۰۱۱ و بعد از به کار آمدن ملک عبدالله رویکرد عربستان سعودی نسبت به ایران اسلامی تغییر پیدا کرد و یکی از علت های اصلی آن نیز این بود که ایران اسلامی نفوذ عربستان سعودی را در بسیاری از کشورهایی مثل لبنان، عراق، سوریه و یمن از بین برد.

پژوهشگر رسانه کشورهای خلیج فارس اظهار داشت: یمنی که بن‌سلمان می گفت این کشور را در چند هفته فتح کرده و آنان را شکست می‌دهیم، اکنون ۸ سال به طول انجامیده است و عربستان سعودی بدون اینکه حتی به یکی از اهداف از پیش تعیین شده خود برسد، پای خود را از جنگ عقب کشیده و شکست را قبول کرده است.

وی در ادامه افزود: علت اصلی دشمنی عربستان سعودی با ایران اسلامی را می توان تراکم شکست های این کشور از مقاومت و ایران اسلامی دانست؛ چراکه آنان با تحلیل های خود به این نتیجه رسیده اند که یا باید ایران اسلامی را تجزیه کنند یا هزینه‌های کند شدن و جلوگیری از پیشرفت آن را پرداخت کنند.

مدیر بین الملل موسسه زمانه بیان داشت: رسانه های متعلق به عربستان سعودی در اخبار خود همه فعالیت های ایران اسلام را نیز به اغتشاشات وصل می کنند و حتی آزمایش موشک ها و ماهواره برها را مرتبط با اغتشاشات می‌دانند.

رضوی در پایان خاطرنشان کرد: شبکه های عربی در بسیاری از موارد از الفاظ عمومی که اکثریت را می رسانند درباره اغتشاشات ایران استفاده می‌کنند تا به مخاطبین خود اینگونه القاء کنند که اغتشاشات در ایران فراگیر و گسترده بوده و غالب مردم نسبت به انقلاب اسلامی معترض هستند.

علیرضا استادیان

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
شاید هم این طور باشه
0
0