۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۷۱۹۳۷۲
آیت الله نوری همدانی:

در مشکلات با مردم صادقانه صحبت کنید / هیچ گناهی به بزرگی ربا در اسلام نیست

در مشکلات با مردم صادقانه صحبت کنید / هیچ گناهی به بزرگی ربا در اسلام نیست
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در اسلام هیچ گناهی به اندازه ربا بزرگ شمرده نشده است، مسئولان امر پیگیر اصلاح ساختار بانک ها باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور ضمن تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی و تجلیل از حرکت عظیم پیاده روی اربعین گفت: فرهنگ شهادت طلبی و جهاد در راه اسلام را یکی از آموزه های اهل بیت است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تجلیل از شخصیت و خدمات محسن رضایی در دوران جنگ اظهار داشت: همانگونه كه در جنگ تحمیلی در مقابل دشمن ایستادگی كردید و مشكلات حل شد، امروز نیز باید در جنگ اقتصادی با برنامه ریزی مشكلات را حل كرده و به دولت در این مسیر كمك كنید.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اهمیت خدمت رسانی افزود: امروز دولت تلاش می كند به مردم خدمت كند و بطور شبانه روزی هم مشغول است.

وی خواستار نظارت دقیق و مستمر بر بازار شد و خاطرنشان کرد: باید با برنامه ای دقیق نرخ کالاها کنترل شود و با نظارت مستمر و تلاش شما مردم شاهد ارزانی و بهبود وضعیت معیشتی باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به طرح اخیر بانكداری اخذ دیرکرد و ربا در بانک ها را یکی از آسیب های اقتصادی دانست و تصریح کرد: گرفتن دیر کرد ربا و حرام است. در اسلام هیچ گناهی به اندازه ربا بزرگ شمرده نشده است و مسئولان امر برای اصلاح ساختار بانک ها پیگیر این موضوع باشند.چون تا به امروز به نظرات توجه نشده است.

مرجع تقلید شیعیان توجه به پول ملی را یکی از عوامل مهم در رونق اقتصادی و حمایت از تولید دانست و اضافه کرد: کاهش ارزش پول ملی یکی از موانع رونق اقتصادی است مسئولان در تجارت با دیگر کشورها پول ملی را جایگزین ارزهای خارجی کنند.

وی مبارزه با فقر، بی عدالتی و بالا بردن سطح آگاهی مردم را یکی از اصلی ترین برنامه های نظام مقدس اسلامی بیان کرد و افزود: مسئولان و دست اندرکاران نظام باید برای ریشه کردن نمودن این معضلات تمام تلاش و سعی خود را به کار برده و آرمان های انقلاب را در جامعه پیاده نمایند.

حضرت آیت الله نوری همدانی صداقت در گفتار و صمیمیت در رفتار را یکی از وظایف مسئولان امر بیان نمود و تصریح کرد: در مشکلات با مردم صادقانه صحبت کنید و مشکلات را با آنها در میان بگذارید. مردم مومنانه و دلسوزانه همواره در کنار نظام و پشتیبان نظام بوده اند از این رو در برخورد با آنها صداقت و صمیمیت سرلوحه کار شما باشد.

وی حضور در بین مردم و شنیدن حرف مردم را از نكات مثبت رئیس جمهور دانسته و خاطرنشان کرد: باید این ارتباط ادامه داشته باشد.

ارسال نظرات