۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۷۱۹۳۲۷
امام جمعه دورود در گفت‌وگو با رسا:

دشمن شناسی، مهم ترین درس اربعین است

دشمن شناسی، مهم ترین درس اربعین است
حجت الاسلام حسینی نوری با بیان اینکه اربعین حسینی بزرگترین اجتماع دینی علیه جاهلیت مدرن و یزیدیان زمان است، گفت: مهم ترین درس اربعین دشمن شناسی است.

حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی نوری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، در رابطه با برگزاری اجتماع عظیم اربعین و حضور پرشور مسلمانان در مراسم پیاده روی اربعین، بیان داشت: آنچه باعث شد انقلاب اسلامی به وقوع بپیوندد و پایگاه اصلی مبارزه با ظلم و استکبار شود فرهنگ عاشورایی و فرهنگ مهدوی است.

امام جمعه دورود افزود: فرهنگ عاشورایی و فرهنگ مهدوی عامل مقابله، ایستادگی و تاب‌آوری ملت ایران شده است.

وی در ادامه به فشارهای اقتصادی و معیشتی در جامعه امروز و در مقابل آن ایستادگی و مقاومت ملت ایران اشاره کرد و گفت: این تاب آوری نظام اسلامی محصول فرهنگ عاشورا و آموزه‌های عاشورا است.

حجت الاسلام حسینی نوری با بیان اینکه دشمنان در این چند سال اخیر با برنامه ریزی، آموزش و تجهیز عوامل، شبکه سازی و هزینه کردن به دنبال ایجاد ناامیدی بین مردم بودند، اظهار کرد: عشق به معارف اهل بیت و امام حسین(ع) علت پایبندی مردم به نظام و آرمان‌های نظام شده است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در مجمع جهانی اهل بیت(ع) فرمودند جوامع امروز به همه ابعاد معارف اهل بیت نیازمند است، عنوان کرد: این عشق و فرهنگ را در پیاده روی اربعین حسینی می بینم.

امام جمعه دورود بیان کرد: پیاده روی اربعین حسینی بزرگترین اجتماع دینی و یک راهپیمایی علیه جاهلیت مدرن و یزیدیان زمان است.

وی خاطرنشان کرد: اربعین تداعی کننده خط ظلم و مظلوم و ظالم، حق و باطل است در واقع این مهم انسان را به دشمن شناسی می رساند به همین جهت است که نظام های متحد صهیونیستی از نفوذ رویداد اربعین هراس دارند چرا که اربعین زنده است و بر جهان تاثیر می گذارد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات