۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۷۱۸۸۹۶
آیت الله صدیقی:

امر به معروف و نهی از منکر باید به گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل شود

امر به معروف و نهی از منکر باید به گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل شود
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بر لزوم گفتمان سازی عمومی در ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه بین المللی امر به معروف و نهی از منکر که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با ارسال پیامی تصویری گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر از ارکان حفاظتی فرهنگ، امنیت و سیاست جامعه و آرامش روح بشر است.

وی افزود: در قرآن کریم در یک آیه «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ» این تکلیف واجب شرعی و عقلی متوجه آحاد امت شده است و كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ به دلیل احساس مسئولیت و تعهد نسبت به جامعه است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه آمرین به معروف خوبی ها را برجسته و با فساد مبارزه می کنند، اظهار کرد: این روحیه نظارت بر یکدیگر و روحیه احساس مسئولیت برای سعادت دنیوی و اخروی امتیازی است که امت های پیش از اسلام نداشتند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه بقای دین اسلام در امر به معروف و نهی از منکر می باشد، تصریح کرد: آحاد مسلمانان نسبت به وظایف یکدیگر باید حساس باشند، امر به معروف و نهی از منکر در میان فرائض الهی جایگاه گلبول های سفید و قلب در بدن را دارد که خوبی ها را جذب و از نفوذ میکروب و ویروس جلوگیری می کند.

آیت الله صدیقی افزود: کسی که در سنگر خیرخواهی و حفظ حیات اجتماعی و در سنگر مبارزه با فساد و هرج و مرج قرار دارد، خلیفه الله، خلیفه رسول الله و خلیفه کتاب خدا است.

وی آمر به معروف و ناهی از منکر بودن را یکی از ویژگی های پیامبر برشمرد و خاطرنشان کرد: همه ما نسبت به این فریضه مسئول هستیم و تعطیل بردار نیست لذا باید گفتمان عمومی در ترویج و احیاء این واجب الهی به وجود آورد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید به گفتمان و فرهنگ عمومی تبدیل شود و اقدام به همایش های کلان در سطح کشوری از همین رو است.

وی پیوند تشکل های مردمی و آموزش های عمومی و تخصصی را لازم برشمرد و اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید تشکل های مردمی را شناسایی و همه گروه ها با هدف واحد و هم افزایی در انجام این واجب الهی گام بردارند.

ارسال نظرات