۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۱۸۶۱۰
استاندار مازندران:

مسائل حوزه فرهنگ و هنر را باید با مردمی‌سازی حل کنیم

مسائل حوزه فرهنگ و هنر را باید با مردمی‌سازی حل کنیم
مازندران - استاندار مازندران گفت: یکی از سیاست‌های قطعی دولت سیزدهم، مردمی‌سازی حل مسائل است که در بخش فرهنگ و هنر نیز باید همین مسیر را در پیش بگیریم. ‎

به گزرش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران عصر جمعه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استا با بیان این‌که مازندران تاریخی غیرقابل انکار در حوزه فرهنگ دارد، گفت: این استان هم مسیر گردشگری است و هم مقصد گردشگری که طبیعتاً به همین دلیل خرده‌ فرهنگ‌های مختلفی وارد استان می‌شود که در چنین شرایطی اگر شالوده فرهنگی استان ضعیف باشد خرده‌فرهنگ‌های وارداتی می‌تواند بر فرهنگ اصیل استان تاثیر بگذارد، اما اگر فونداسیون فرهنگی ما بر پایه فرهنگ اصیل استان قوی باشد، می‌تواند بر فرهنگ وارداتی اثر بگذارد.

وی با بیان این که مازندران فرهنگ غنی و قوی دارد که برگرفته از فرهنگ اصیل اسلامی است، افزود: مردم این استان، ولایتمدار و دارای فرهنگ ارزشی غنی هستند.

حسینی پور با اشاره به این که تاکنون بیش از ۸۲ هزار نفر از مازندران برای شرکت در کاروان اربعین حسینی ثبت نام کردند، خاطرنشان کرد: بخش فرهنگ و هنر نقش تاثیرگذاری را در انتقال همین فرهنگ از ادوار تاریخی تا کنون داشت. 

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که ما در عین حال که ریزش‌های فرهنگی داشتیم باید خاطرمان باشد که رویش هم داریم، گفت: از مازندران در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی چهره‌های شاخصی را داریم که اثرگذار بودند.

وی با بیان این که مازندران به تلاش و کوشش هنرمندان برای بهبود فضای فرهنگی نیاز دارد، تصریح کرد: متأسفانه هنوز از همه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان نتوانستیم استفاده کنیم.

حسینی پور در ادامه سخنان خود به مشکلات و آسیب ها در استان اشاره کرد و گفت: آسیب‌های فرهنگی ما برون‌زاست و ما باید متناسب با آسیب‌های برون‌زا برنامه داشته باشیم.

استاندار مازندران با بیان این که یکی از سیاست‌های قطعی این دولت مردمی‌سازی حل مسائل است، خاطرنشان کرد: در هیچ حوزه‌ای نمی‌توانیم بدون مشارکت مردم پیشرفت کنیم و در حوزه فرهنگ و هنر هم که کاملاً تخصصی است باید در این مسیر پیش برویم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات