۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۷۱۴۴۲۴
حجت الاسلام عبادی:

حجاب و عفاف در جامعه نهادینه شود

حجاب و عفاف در جامعه نهادینه شود
خوزستان - امام جمعه شهر چمران گفت: موضوع حجاب را باید از طریق فرهنگ‌سازی در جامعه نهادینه و اهمیت آن را به نسل جوان منتقل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام جاسم عبادی، امام جمعه شهر چمران در جمع مومنین با گرامیداشت نهم ذی‌الحجه روز عرفه اظهار کرد: روز عرفه در روایات اهل بیت از اهمیت فوق‌العاده‌ای در مسیر بندگی و اطاعت برخوردار است.

وی ادامه داد: روز عرفه یکی از روز‌هایی است که انسان امید به بخشش و غفران الهی دارد، این روز را قدر بدانیم و دعا کنیم خداوند متعال ما را مورد رحمت، عفو و غفران بی‌کران خود قرار دهد.

خطیب جمعه شهر چمران تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «ما مِن یَومٍ أکثَرَ أن یُعتِقَ اللَّهُ فِیهِ عَبدَاً مِنَ النّارِ مِن یَومِ عَرَفَهَ» خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، بندگان را از آتش دوزخ نمی‏رهاند. روز عرفه روز نیایش، دعا، تضرع و اعتراف به گناه و روز بخشش گناهان است.

حجت الاسلام عبادی همچنین با تسلیت سالروز شهادت حضرت مسلم (ع) سفیر امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: شهادت حضرت مسلم درس بزرگی به مدافعان ولایت می‌دهد و آن این است که در غیاب امام حسین (ع)، مسلم بن عقیل رهبر و پیشوای امت است و اگر به هنگام عمل نکنیم و مقتدای خویش را یاری نکنیم دشمن ضربه جبران‌ناپذیری به ما وارد می‌کند.

وی متذکر شد: امروز همه ما وظیفه داریم به عنوان منتظران ظهور حضرت بقیة‌الله الاعظم سرباز و یاور ولی فقیه و گوش به فرمان ایشان باشیم چرا که در عصر حاضر ایشان امام و مقتدای جامعه است.

امام جمعه شهر چمران در ادامه با تبریک دهم ذی‌الحجه روز عید سعید قربان گفت: این عید بزرگ و آغاز دهه امامت و ولایت را به مسلمانان جهان و موحدان عالم تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

حجت الاسلام عبادی عنوان کرد: عید سعید قربان درس عبودیت و بندگی و رهایی از هوای نفس است. در روز عید قربان باید تعلقات نفسانی خود را قربانی کنیم تا به مقام مقربان درگاه الهی برسیم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود همه مردم و تک تک آحاد جامعه در باشکوه برگزار شدن دهه ولایت همت کنند و با شکوه هر چه تمام دهه امامت و ولایت برگزار شود چرا که این ایام از برترین ایام جهان اسلام است.

خطیب جمعه شهر چمران با اشاره به ۲۱ تیرماه سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب و نام‌گذاری این روز به نام حجاب و عفاف، گفت: ایرانیان در طول تاریخ ملتی نجیب، شریف، اصیل، متدین و موحد بوده‌اند و همیشه به آموزه‌های دینی احترام ویژه‌ای گذاشته‌اند.

حجت الاسلام عبادی متذکر شد: موضوع حجاب را باید جدی گرفت چرا که در کنار اینکه حجاب یک فریضه الهی است یک موضوع اجتماعی به شمار می‌رود و باید به آسیب‌های اجتماعی عدم رعایت حجاب در جامعه توجه جدی بشود، امروز عدم رعایت این مسئله به موضوع بنیان خانواده آسیب‌های جبران‌ناپذیر و جدی وارد کرده است.

وی تأکید کرد: موضوع حجاب را باید از طریق فرهنگ‌سازی در جامعه نهادینه و اهمیت آن را به نسل جوان منتقل کرد.

امام جمعه شهر چمران یادآور شد: امروز عده‌ای از جوانان که گاهی دیده می‌شود حجاب متعارفی ندارند به علت لجاجت نیست بلکه گاهی غفلت و عدم اطلاع از اهمیت این مسئله است، همانطور که ما در موضوع کرونا و اهمیت زدن ماسک در جامعه برای جلوگیری از انتشار این ویروس توانستیم مردم را قانع و فرهنگ‌سازی و این موضوع را در جامعه نهادینه کنیم باید موضوع حجاب را، از طریق کار‌های فرهنگی و بیان اهمیت این موضوع در جامعه نهادینه کنیم.

حجت الاسلام عبادی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود موضوع حجاب و آثار پر خیر و برکت و اهمیت آن را برای جامعه و نسل جوان و به ویژه دختران نجیب و عفیف ایران اسلامی بیان کنیم. خانواده‌ها نقش بی‌بدیلی در فرهنگ حجاب و عفاف دارند و باید از خانه و خانواده موضوع حجاب و عفاف شروع بشود.

وی متذکر شد: رسانه‌ها و نهاد‌های فرهنگی آثار فاخری در موضوع حجاب و عفاف تولید کنند تا مردم با این موضوع بسیار مهم آشنا بشوند. امروز نسل جوان ما بداند حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است.

خطیب جمعه شهر چمران اظهار داشت: در حال حاضر شاهد هستیم که دختران و زنان شجاع و عفیف ایرانی در میدان‌های ورزشی بین‌المللی با حجاب حاضر می‌شوند و افتخار آفرینی می‌کنند.

حجت الاسلام عبادی تأکید کرد: متولیان پوشاک در جامعه باید به این مسئله توجه کنند که ملت ایران ملتی مسلمان و نجیب است، اما تولید پوشاک در جامعه متناسب با فرهنگ ملت مسلمان و زنان نجیب ایران نیست.

وی در پایان عنوان کرد: چرا باید یک خانم برای تهیه لباس متناسب با فرهنگ اسلامی با سختی مواجه بشود؟ این موضوع اصلاً پذیرفتنی نیست، طراحان لباس به سلیقه خانم‌های مسلمان توجه کنند و پوشاکی طراحی و تولید کنند که زیبا، متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و ارزان قیمت باشد. /۹۴۵۴/

ارسال نظرات