۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۷۰۸۵۳۲
حجت الاسلام فقیهی مطرح کرد؛

رهبر معظم انقلاب؛ مظهر و نماد اقتدار اسلامی

رهبر معظم انقلاب؛ مظهر و نماد اقتدار اسلامی
حجت الاسلام فقیهی گفت: هیچ چیز در اختیار ما نیست و اگر اختیاری هم داریم از طرف خدا به ما داده شده است و کسی که توکل به خدا دارد می تواند مقتدرانه دشمنان را شکست دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمد علی فقیهی استاد حوزه علمیه در هفتمین نشست از سلسله نشست های «قرآن؛ کتاب مبین» خبرگزاری رسا با موضوع اقتدار اسلامی در قرآن گفت: توکل به خداوند به عنوان یکی از نشانه های مؤمنین نام برده شده و می توان با استناد به آیات قرآن آن را نشانه ای از اقتدار نیز دانست.

وی با ذکر داستانی از قرآن کریم، افزود: گروه همراه حضرت نوع در مقابل دشمنی عظیم به خداوند توکل کرد که حضرت نوح در رأس آن ها رو به مشرکین می گوید من به خدا توکل کرده ام و شما همه امکانات و شرکای خود را بیاورید و در مقابل من که به خدا توکل کرده ام کم می آورید.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اظهار داشت: توکل به خداوند در زمان های مختلف شواهد مختلفی دارد برای مثال امام خمینی یک تنه در مقابل قدرت شاهنشاهی و پس از آن قدرت استکباری ایستاد در حالی که بسیاری از خواص و مراجع تقلید باور نمی کردند که این مبارزات به انقلاب منجر شود اما سر موفقیت امام خمینی توکل بر خدا بود.

وی با اشاره به فرمایش حضرت علی در نهج البلاغه در معنای «لا حول و لا قوه الا بالله» گفت: هیچ چیز در اختیار ما نیست و اگر اختیاری هم داریم از طرف خدا به ما داده شده است و کسی که توکل به خدا دارد این جمله را به خوبی درک کرده است.

توکل به خدا مهم ترین عامل اقتدار اسلامی است

حجت الاسلام فقیهی گفت: کسی که در جامعه اسلامی به خداوند توکل می کند اقتداری پیدا می کند که به سبب آن اقتدار آمریکا، انگلیس و عناصر داخلی همه برای سرنگونی فتنه ای راه می اندازند اما رهبر عزیزمان توکل بر خدا کردند و همه نقشه های این ها نقش بر آب شد.

وی عنوان کرد: جبرئیل با هدایای ویژه ای بر رسول خدا نازل شد که یکی از آن هدیه ها توکل نام داشت؛ جبرئیل گفت احدی از انبیا چنین موهبتی نداشته است؛ رسول اکرم از جبرئیل سؤال کرد که توکل به چه معنا است در پاسخ گفته شد مخلوقات نمی توانند ضربه ای به انسان بزنند و چیزی را عطا کنند و در نهایت این یأس کامل از مخلوقات و توجه تمام به خداوند توکل معنا می شود.

حجت الاسلام فقیهی با بیان اینکه توکل قدرت تکوینی می آورد به طوریکه همه جهان هستی رام می شود و در اختیار مؤمن قرار می گیرد، گفت: مؤمن واقعی می تواند با تأثیر گرفتن از توکل در جهان هستی تصرف کند؛ وقتی حضرت زینب در بازار کوفه حضور یافت و می خواست خطبه بخواند سر و صدا بسیار زیاد بود اما حضرت در یک کلمه «اسکتوا» گفتند و همه بازار ساکت شد و حتی زنگوله های شتر ها نیز بی صدا شدند؛ اگر شخص متوکل به خدا خالص کار کند خداوند همه چیز را از او می ترساند حتی درندگان نیز از او می ترسند.

توکل به خدا مهم ترین عامل اقتدار اسلامی است

وی رهبر معظم انقلاب را مظهر و نماد اقتدار اسلامی دانست و گفت: معاندان نظام نقشه می ریزند اما یک سخنرانی رهبر انقلاب همه سیستم ها را به هم می ریزد زیرا از اقتداری برخوردار است که هیچ کسی کاری نمی تواند بکند؛ امیدواریم خداوند توفیق بدهد که قدردان نعمت رهبر معظم انقلاب باشیم زیرا حاج قاسم با آن عظمت دست پرورده این حضرت آیت الله خامنه ای است و تحت تربیت ایشان اینگونه بزرگ شده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: مهم ترین عامل اقتدار توکل است زیرا وقتی انسان کارش را به خدا واگذار می کند خداوند او را یاری می کند و برای اینکه توکل ما واقعیت پیدا کند با توحید و اعتقاد به وحدانیت خداوند را در خود تقویت کنیم.

توکل به خدا مهم ترین عامل اقتدار اسلامی است

ارسال نظرات