۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۰۸۰۲۹
نایب رئیس حزب الله لبنان:

گفتگوی ایرانی سعودی مثبت است و از آن حمایت می کنیم

گفتگوی ایرانی سعودی مثبت است و از آن حمایت می کنیم
«نعیم قاسم»، نایب رئیس حزب الله لبنان از نشست های سفارت آمریکا برای ضربه زدن به مقاومت سخن گفت و نسبت به گفتگوی ایران و عربستان سعودی واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، قاسم تأکید کرد که سفارت آمریکا به دنبال سوء استفاده از جنبش موسوم به قیام ۱۷ اکتبر است.

وی با بیان این که برخی برای ضربه زدن به مقاومت در لبنان و در رأس آن به حزب الله نقشه دارند، افزود:« نیروهای جامعه مدنی گرایش های سیاسی مختلفی دارند، برای همین ما در برابر جوامع مدنی قرار داریم».

قاسم با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان در ۱۵ مه آینده اظهار کرد که انتخابات در زمان خود برگزار خواهد شد و هیچ توجیهی برای تأخیر در آن وجود ندارد. و آمریکا نمیتواند واقعیت موجود را تغییر دهد.

نایب رئیس حزب الله لبنان افزود:« در سفارت آمریکا دور هم جمع می شوند و دستوراتی برای ضربه زدن به مقاومت و خلع سلاح آن دریافت می کنند. واضح است که عربستان سعودی کنترل کامل حزب «نیروهای لبنانی» را در اختیار دارد».

وی گفت:« کسب اکثریت پارلمان امری امکان ناپذیر است،حزب الله به دنبال کسب اکثریت پارلمان نیست، بلکه آنچه برای ما اهمیت دارد این است که حضوری متعادل داشته باشیم تا تأثیر مطلوب را ایجاد کنیم.

قاسم در مورد انتخابات پارلمانی تصریح کرد:« تاکنون با کسی در مورد ریاست جمهوری متعهد نشده ایم؛ ما و جریان آزاد ملی به این توافق رسیده ایم که باید حضور داشت. ما موفق شدیم بنا به تمایل دو طرف، به صلح قبل از انتخابات بین جریان ملی آزاد و جنبش امل دست یابیم».

وی در خصوص ترسیم مرزهای دریایی تأکید کرد که حزب الله با عادی سازی با اسرائیل مخالف است، چه زمینی باشد، چه دریایی، چه هوایی.

نعیم قاسم افشا کرد که واشنگتن به بانک جهانی توصیه کرده که برای تأمین برق از اردن و گاز از مصر به لبنان وام ندهد؛ آمریکا برای تحقق سیاستهایش که به نفع اسرائیل است مشکلی ندارد که همه ملت لبنان از گرسنگی تلف بشوند.

وی نسبت به گفتگوی ایران و عربستان سعودی واکنش نشان داد و گفت:« گفتگوی ایرانی – سعودی مثبت است و از آن حمایت می کنیم و خواهان استمرار آن هستیم»./۹۸۸/

ارسال نظرات