۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۰۷۰۲۱
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

مسؤولان و ائمه جمعه فاصله بین خود و مردم را از بین ببرند

مسؤولان و ائمه جمعه فاصله بین خود و مردم را از بین ببرند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مسؤولان خود را با قبل مقایسه نکنند، چون مردم از آنها انتظار دیگری دارند، گفت: فاصله بین مردم و مسؤولان زیاد است و باید این فاصله ها کم شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی که عصر امروز در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به مقام شهدا گفت: مقام شهدا جای تأسف و تأثر نیست بلکه جای حسرت و غبطه است؛ بزرگان ما از خدا، رسیدن به این جایگاه را درخواست داشتند.

وی مقام شهدا را مقام حی حقیقی برشمرد و ابراز کرد: شهدا جایگاه وجیهاً عندالله دارند و از فضلی که خدا به آن ها عنایت کرده است مسرور هستند.

سخنران مراسم با اشاره به خطبه 171 نهج البلاغه اظهار کرد: امروز از هر زمان دیگری باید بیشتر مراقب فتنه ها بود بخصوص از فتنه آن هایی که زیر بیرق ولایت جا خوش کرده اند.

وی مرتبه انسان را از رهگذر شهادت اوج بندگی عنوان کرد و تصریح داشت: خرج کردن آبرو برای نظام از بذل جان و مال از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ امام حسین (ع) هرچه داشت در راه خدا بذل کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برای بنده واقعی کار برای رضای خدا مهم است و نام و نشان یا تهمت زدن ها برایش اهمیتی ندارد، این سیره در هر دو شهید بزرگوار و جود داشت که در ماه رمضان با زبان روزه در حرم امام رضا به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه سیره عملی و اخلاقی شهدا را ببینید، خاطرنشان کرد: فاصله بین مردم و مسئولین زیاد است، باید این فاصله ها کم شود؛ خودتان را با قبل مقایسه نکنید مردم از شما انتظار دیگری دارند.

وی با اشاره به تعدد مسئولیت برخی از مسئولان گفت: مردم از تعدد مسئولیت ها ناراحت هستند، ائمه جمعه باید موانع رسیدن مردم به خود را کنار بزنند؛ امام جماعت و ائمه جمعه باید بین مردم باشند، سرباز ولایت بودن به ادعا نیست؛ شهید اصلانی با مردم و بین مردم بود.

استاد حوزه علمیه روحانیت را در عرصه دفاع از حرم و اعتقادات موفق دانست و اظهار کرد: روحانیت در هر دو عرصه دفاع از حرم و اعتقادات حضور دارند و این حضور همچنان ادامه دار خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به نقشه شوم دشمنان ابراز داشت: دشمن در حال ایجاد نزاع بین دو ملت ایران و افغانستان است، باید هوشیار بود و حساب تروریست ها را از ملت ها جدا کرد؛ شیعه، سنی، ایرانی، افغانستانی و پاکستانی با هم برادر و متحد هستند.

ارسال نظرات