۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۷۰۳۸۶۷
امام جمعه ملبورن استرالیا:

قرآن، مسیر بندگی و قرب الهی است

قرآن، مسیر بندگی و قرب الهی است
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی در خطبه‌های سیاسی - عبادی نماز جمعه، قرآن کریم را مسیر بندگی و راه رسیدن به قله قرب الهی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا در خطبه‌های سیاسی - عبادی نماز جمعه این هفته که با حضور تعداد زیادی از نمازگزاران این شهر در مجتمع العصر ملبورن استرالیا برگزار شد، گفت: قرآن مسیر بندگی و قرب الهی است.

وی فرا رسیدن ماه مبارک شعبان المعظم را تبریک و تهنیت عرض کرد و بیان داشت: از فرصت طلایی این ماه برای عبادت و قرب الهی بخوبی استفاده کنید، چون تزکیه نفس برای ورود به ماه مهمانی خدا، ماه رمضان لازم و ضروری است.

این روحانی استرالیایی با اشاره به این که قرآن کریم تنها کتاب مقدس و آسمانی است که راه های سعادت و نجات را برای بشریت همچنین ملل مسلمان عرضه می دارد، اظهار داشت: قرآن انسان ها را از تاریکی به روشنایی هدایت می کند، پیام قرآن مبارزه علیه استعمار و مقاومت در برابر زورگویان و متکبران است.

وی با تاکید به این که ماه‌های مبارک رجب، شعبان و رمضان، ماهی با برکت برای مسلمانان و فرصتی برای درک پیام های نورانی و صریح دین مبین اسلام است و ما باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم، ابراز داشت: اگر دوست داریم که برکت شب قدرها شامل حال همه ما شود باید از همین حالا مراقبه انجام دهیم.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا به درگیری روسیه و اوکراین در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: جنگ و تحولات در این دو کشور تأسف برانگیز است، با این حال باید با پیش گرفتن راه دیپلماسی و مذاکره، جنگ را متوقف کرد چون جنگ به سود هیچ کشوری نیست و همواره جنگ موجب ویرانی کشورها می شود.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی خواست تا نقش خود را در کم کردن تنش‌ بین اوکراین و روسیه ایفا کنند./988/

ارسال نظرات