۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۰۲۵۶۷
طی مراسمی؛

از متون درسی جامعه الزهرا رونمایی شد

از متون درسی جامعه الزهرا رونمایی شد
آیین رونمایی از متون درسی جامعه الزهراء پیش از ظهر امروز به صورت پخش زنده از طریق حسینیه مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از متون درسی جامعه الزهرا(س) پیش از ظهر امروز با حضور و سخنرانی سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا(س)، خانم ریحانه حقانی معاون پژوهش جامعة الزهرا، حجت‌الاسلام رضا حبیبی و حجت الاسلام فائزی نسب به صورت پخش زنده از طریق حسینیه مجازی برگزار شد.

این آثار از جدیدترین آثار دفتر تهیه و تدوین متون درسی معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است که رونمایی شدند.

در این مراسم مسئولانی از مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مؤسسه آموزشی عالی حوزوی معصومیه، دانشکده معارف اسلامی هدی و اعضای هئیت امنا، مدیر و معاونان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از طریق فضای مجازی و به صورت کاملا محدود با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری شرکت داشتند.

مدیر جامعه الزهرا(س) در این مراسم با اعطای لوح سپاس از تلاش‌ها و خدمات حجت‌الاسلام حبیبی در دفتر تهیه و تدوین متون درسی تجلیل کرد.

در پایان نیز ۱۰ کتاب تدوین شده با حضور حجت‌الاسلام سرپرست دبیرخانه شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا و سرکار خانم حقانی معاون پژوهش این مؤسسه علمی حوزوی رونمایی شد.

خانم زهره برقعی مدیر جامعةالزهرا(س) ضمن تشکر ویژه از دست اندرکاران و مولفین متون درسی جامعه‌الزهرا(س) اظهار کرد: خوشبختانه دفتر متون جامعه الزهرا با مدیریت آقای حبیبی موفق بوده و با تدبیر ایشان به پیش رفته است و امیدوارم روز به روز نیز بهتر از گذشته شود.

مدیر جامعه الزهرا در ادامه افزود: یکی از عوامل موفقیت حوزه های علمیه تعامل بین مجموعه های حوزوی است که اگر این تعامل مستمر باشد فواید و برکات خوبی خواهد داشت و به غنای مسائل کمک خواهد کرد.

خانم ریحانه حقانی معاون پژوهش جامعة الزهرا(س) در آیین رونمایی کتب درسی گفت: شیعیان در طول تاریخ فراز و نشیب های بسیاری را طی کرده اند که روحانیون نقش به سزایی در ترویج دین مبین اسلام داشتند تا این که حوزه های علمیه به دست آیت الله حائری یزدی دوباره احیاء می شود.

وی با اشاره به نقش آفرینی های متعدد طلاب علوم دینی در عرصه های مختلف گفت: نکته ای که وجود دارد نقش آفرینی هایی است که حوزه های علمیه دارد و  نمود آن در انقلاب اسلامی بود که سلام و درود خدابر آنان باد.

حجت‌الاسلام حبیبی با بیان اینکه افراد شاخص و توانمندی در دوره تربیت تدوینگر متون درسی تربیت شده اند گفت: ما در کنار کارگاه تدوینگر متون درسی به فعال کردن گروه‌های علمی پرداختیم.

وی در ادامه به تدوین ساختار گروه‌های علمی، تألیف و تدوین کتاب‌های درسی و دیگر فعالیت‌های دفتر اشاره کرد و ادامه داد: ما برای تدوین هزینه نکردیم و متون درسی در دوره تدوینگر انجام شد.

ارسال نظرات