راه اندازی سامانه پایش پروندههای تحصیلی طلاب
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجتالاسلام اسماعیل غبیشی، مدیر دفتر امور تحصیلی معاونت آموزش حوزههای علمیه در گفتوگویی با اشاره به ساختار این مدیریت در معاونت آموزش حوزههای علمیه گفت: دفتر امور تحصیلی زیر مجموعه معاونت آموزش است و دارای سه اداره مستقل ارزشیابی علمی، خدمات آموزشی و اداره پایش پروندهها است.
وی در ادامه افزود: در اداره ارزشیابی علمی، تمام امور مربوط به امتحانات کتبی و امتحانات شفاهی و کمیسیون طرح سوال با همه زوایای مختلف آن اعم از انتخاب واحد، ورود نمره، برگزاری امتحان و نظارت، ثبت و ضبط اطلاعات در سامانه انجام میشود.
حجتالاسلام غبیشی اظهار داشت: در اداره خدمات آموزشی تمام امور مرتبط به ارزیابی تحصیلی که کارتکس خروجی تحصیل طلبه در هر مقطع و سطح و پایه است، انجام میشود. واحد انتقالات در این اداره است امور مرتبط با جابجایی طلاب در حین تحصیل پس از تطبیق نمرات و برنامههای آموزشی سایر مراکز در این مجموعه انجام میشود.
مدیر دفتر امور تحصیلی معاونت آموزش حوزه ابراز داشت: سومین اداره که بهتازگی در مجموعه ما به راه افتاده، کار پایش پروندهها را بر عهده دارد و به افت و رشد تحصیلی طلاب رسیدگی میکند؛ همچنین پشتیبانی از صدور گواهیها و استعلامات نهادها و ادارات مختلف کشوری را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: دبیری کمیسیون آموزشی ستاد بر عهده این اداره است و تمام پروندههای کمیسیونی آموزش اعم مدرسهای، استانی با ستادی تا صدور حکم در این کمسیون تصمیمگیری میشود.
حجتالاسلام غبیشی خاطرنشان کرد: این کمیسیون هر دو هفته تشکیل جلسه میدهد و در هر جلسه نزدیک به ۵۰ پرونده به شکل ویژه مورد بررسی قرار میگیرد.
وی در پایان گفت: مدیریت سامانه پایش پروندههای تحصیلی یک کار کاملاً جدید و بسیار مفید است و امیدواریم به زودی سامانه آن راهاندازی شود و پشتیبانی کشوری مدارس و مراکز استانی را بر عهده بگیرند.