۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۷۰۱۴۷۹
حزب الله لبنان تاکید کرد؛

حزب «نیروهای لبنانی» گروهی حذف‌گرا با تاریخی مملو از جنایت و کشتار

حزب «نیروهای لبنانی» گروهی حذف‌گرا با تاریخی مملو از جنایت و کشتار
«نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان حزب «نیروهای لبنانی» را نیروهایی حذف‌گرا دانست که نمی‌توانند نماینده مردم برای ساخت وطن باشند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنا درباره انتخابات پارلمانی گفت: ما می‌دانیم که «نیروهای لبنانی» گروهی با تاریخ مملو از جنایت و قتل فرزندان طائفه و وطن خویش هستند، آنها رشید کرامی، نخست وزیر پیشین لبنان و افراد و رهبران دیگر را ترور کردند تا تنها در میدان باقی بمانند، آنها گروهی حذف‌گرا هستند و شایستگی این را ندارند که نماینده مردم باشند و وطن را بسازند، ما به عنوان حزب الله با اسرائیل می جنگیم اما در عین حال، دغدغه وحدت داخلی و همکاری با همه طرف‌ها برای ساخت کشور را داریم بدون اینکه خود را فراتر بدانیم و چیزی برای خود بخواهیم، ما کشور را می‌سازیم و در راه آن فداکاری می کنیم، ما دولت را برای غارت نمی خواهیم همانطور که خیلی از افراد خواهان تصدی مسئولیت هستند، این هدف را دارند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان افزود: کسانی که با مقاومت مخالفت می کنند، لبنان را در وضعیت تسلیم و سرسپردگی به سود اسرائیل قرار می دهند، ما به آنها می گوییم، چگونه با اسرائیل مواجه شدند؟ آیا با شورای امنیت توطئه‌کار با اسرائیل مواجه می شوید یا با حمایت امریکا که پشتیبان اسرائیل است؟ یا درهای کشور را باز می گذارید تا اسرائیل وارد شود و در سیاست و اقتصاد و غیره تاثیرگذار باشد؟ به ما بگویید اگر اسرائیل به شما حمله کرد، چطور مقابله خواهید کرد، یا اینکه فقط به این خاطر منافع خاص خود با غرب و اسرائیل، از مقاومت حمایت نخواهید کرد. این کشور برای ما و شماست، باید برای حفاظت از آن تفاهم و همکاری کنیم، این قاعده اساسی است، روز گذشته یکی از مسئولان نیروهای لبنانی گفت پروژه ما مقابله با حزب الله است، ما به نیروهای لبنانی می‌گوییم، پروژه ما مقابله با اسرائیل و دنباله رو آن است، ما نخواهیم پذیرفت که با گروهی در داخل درگیر شویم و همانطور که برخی می خواهند، فتنه ایجاد شود، ما فتنه در کشتار الطیونه به خاک سپردیم ؛ کشتاری که نیروهای لبنانی دست به ان زدند تا ما را وارد جنگ داخلی کنند.

نعیم قاسم ادامه داد: همه شاخص‌ها بیانگر آن است که انتخابات پارلمانی در موعد مقرر برگزار خواهد شد و هیچ گونه تحولی برای ممانعت از برگزاری این انتخابات وجود ندارد، برخی به دنبال شک و شبهه افکنی برای عدم برگزاری آن هستند اما همه شاخص‌ها بیانگر برگزاری موفق آن در موعد مشخص است.

وی گفت: ما به عنوان حزب الله، انتخابات را مرحله و ایستگاهی ضروری برای برون رفت لبنان از بن بست کنونی می دانیم و معتقدیم که تجدید، تغییر و یا تاکید باید از طریق گزینه های مردم در انتخاباب نمایندگان خود در پارلمان باشد زیرا خود این مرحله از انتخابات و ایجاد تغییر امری مهم برای برون رفت از بن بست پیچیده کنونی است.

نعیم قاسم در پایان اظهار داشت: ما برای انجام طرح بهبود دولت لبنان تلاش می کنیم تا سرآغازی برای بازگشت توازن مالی، اقتصادی و اجتماعی باشد، بدون این طرح، انتقال لبنان به وضعیت دیگر دشوار خواهد بود./۹۸۸/

ارسال نظرات