۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۷۰۱۴۱۰

سهامداران عدالت منتظر دریافت سود عملکردی سال ۹۹ هستند

سهامداران عدالت منتظر دریافت سود عملکردی سال ۹۹ هستند
قرار است بخشی از سود سهام عدالت تا پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، با نزدیک شدن به اسفند و فرارسیدن زمان منتشر شدن گزارشات ۱۲ ماه شرکت‌ها، سهامداران عدالت منتظر دریافت سود عملکردی سال ۹۹ هستند. رئیس سازمان خصوصی سازی در گفت و  گو با یکی از رسانه‌ها گفت: سود سهام عدالت سال ۹۹ تا پایان امسال به حساب سهامداران پرداخت می‌شود و رقم محاسبه شده برای هر نفر حدود ۶۰۰ هزار تومان است.

 اولین مرحله سود سهام عدالت سال ۹۸، در ۲۶ اسفند پارسال به حساب مشمولان واریز شد. این سود ۵۰ درصد از کل سود عملکردی این سهام بود.

سهام داران عدالت منتظر دریافت سود سهام عدالت خود/آیا قصه پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۸ مجددرقم می‌خورد

موضوعی که برای سهامداران عدالت این سوال را مطرح کرد که چرا پرداخت سود بعد از گذشت زمان طولانی ناقص بوده است و تنها جوابی که دریافت شد عدم تجمع سود‌ها بود. بعد از واریز مرحله اول مسئولان مکرر از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در زمان‌های مختلف خبر می‌دادند.

تا اینکه بالاخره مرحله دوم سود سهام عدالت پرداخت شد، اما نه در اردیبهشت و در زمان عید فطر بلکه در ۱۴ تیر ۱۴۰۰ آن هم نه به صورت کامل، بلکه تنها ۴۰ درصد آن پرداخت شد. البته ۴۰ درصدی که همه آن نیز به صورت نقدی نبود و چند شرکت، باقی مانده سود پرداخت نکرده خود را در افزایش سرمایه لحاظ کرده بودند.

سازمان بورس نیز اعلام کرد دو شرکت مپنا و مخابرات سود خود را پرداخت نکرده‌اند و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

سهام داران عدالت منتظر دریافت سود سهام عدالت خود/آیا قصه پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۸ مجددرقم می‌خورد

این در حالی است که پرونده سود عملکرد سال ۹۸ سهام عدالت هم چنان باز بود. بر اساس اعلام  روابط عمومی سازمان بورس در ۳ آذر ۱۴۰۰ در آخر گفته شد حدود ۹۴ درصد از سود به صورت نقدی به مردم پرداخت شده و تکلیف مابقی نیز به این صورت است که، حدود ۴ درصد از آن به سبب افزایش سرمایه شرکت گل گهر سیرجان به تعداد سهام مردم افزوده شده و حدود ۲ درصد دیگر نیز به علت پرداخت نکردن سود از سوی شرکت مخابرات واریز نشده است و سازمان بورس پیگیر آن است.

سهام داران عدالت منتظر دریافت سود سهام عدالت خود/آیا قصه پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۸ مجددرقم می‌خورد

آیا پرداخت کامل سود سهام عدالت تا پایان سال رقم خواهد خورد ؟

به گفته علی اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی  سهام عدالت؛ در جلسه کارگروه سهام عدالت نسبت به پرداخت به موقع سود سهام به دارندگان سهام عدالت به صورت علی الحساب تا پایان سال تاکید و تصمیم گرفته شد.

او می گوید: نسبت به وصول دقیق سود از شرکت های سرمایه پذیر و پرداخت آن تاکید داریم اما نسبت به اعداد احتمالی برای وصول سود ابهام وجود دارد.  چرا که عملکرد سال ۹۸ برخی از شرکت‌های سرمایه پذیر(سهام عدالت) تا امروز مشخص نیست. سود سهام عدالت سال ۹۹ قطعا بیشتر از سال ۹۸ خواهد بود.

او گفت: این عدد‌های مطرح شده (۶۰۰ هزار تومان) برای سود شناسایی شده است، اما وصول و توزیع آن به این میزان مشخص نیست.

برای مشخص شدن دقیق زمان واریز سود سهام عدالت و میزان آن نیز با سپرده گذاری مرکزی تماس گرفتیم، اما تنها جوابی که دریافت کردیم این بود که هنوز هیچ تصمیمی در رابطه با میزان و زمان سود سهام عدالت گرفته نشده است.

واریز سود سهام عدالت موضوعی است که بسیاری از سهامداران منتظر آن هستند. انتظار سهامداران این است که حداقل این سود به صورت یک مرتبه و تجمیع شده پرداخت شود تا سهامداران برای دریافت آن با ابهام زمان واریز مواجه نباشند.

سهام داران عدالت منتظر دریافت سود سهام عدالت خود/آیا قصه پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۸ مجددرقم می‌خوردسهام داران عدالت منتظر دریافت سود سهام عدالت خود/آیا قصه پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۸ مجددرقم می‌خورد

گزارش از کیمیا قلی پور

انتهای پیام/

 
 
ارسال نظرات