۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۹۹۵۳۰
هشدار حزب‌الله عراق به مقتدی صدر؛

نباید در بیت شیعی شکاف ایجاد کرد

نباید در بیت شیعی شکاف ایجاد کرد
العسکری مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله عراق نسبت به ایجاد شکاف در بیت شیعی از سوی گروهی که نماینده تنها ۱۰ درصد از شیعیان در عراق است، هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ابوعلی العسکری در توئیتی نوشت: بار دیگر تکرار می‌کنیم تقلبی که در انتخابات پارلمانی اخیر اتفاق افتاد، بزرگترین عملیات فریبکاری در تاریخ نوین عراق است، این قطعا بدان معنا نیست که فریبکاران حق مصادره حقوق دیگران را دارند.

مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله عراق در ادامه بر سه نکته ذیل تاکید کرد:

نخست: دولت آتی باید دولتی کاملا عراقی و نه شرقی، نه غربی، نه بریتانیایی، نه امریکایی و نه اماراتی باشد.

دوم: مداخله گروه‌های سنی (عزم و تقدم) یا احزاب کُردی به نفع گروهی مشخص از شیعیان منجر به بی‌ثباتی کشور خواهد شد و اگر به منافعی نیز دست یابند که طمع آن را دارند، این منافع موقتی خواهد بود و به زودی به ضرر آنها تمام خواهد شد و همه بازنده این بازی خواهند بود.

سوم: تلاش گروهی مشخص برخی برای در اختیار گرفتن زمام امور و حذف اکثریت که نماینده ۹۰ درصد از گروه‌های اکثریت(شیعیان) هستند، منجر به ایجاد شکاف خواهد شد و این موضوعی است که دشمنان عراق خواهان آن هستند، عقلا باید با مدیریت خردمندانه مانع از سوق پیدا کردن امور به وضعیتی ناگوار شوند.

پیش از این، «سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر در توئیتی نوشته بود: «امروزه فرقه‌گرایی جایگاهی ندارد، اکنون نوبت دولت فراگیر ملی است، دولتی که در آن شیعیان از حق و حقوق سنی‌ها، اقلیت‌ها و کردها دفاع می‌کنند.»

صدر ضمن اشاره به انتخاب رئیس جمهوری از میان کردها و رئیس پارلمانی از میان سنی‌های عراق گفت امروزه در عراق سنی‌ها و کردها و شیعه‌ها از حقوق یکدیگر دفاع می‌کنند.

رهبر جریان صدر افزود: «لزوم اصلاحات مورد حمایت تمامی طایفه‌ها است و این جای برای فساد نمی‌گذارد.»

وی تصریح کرد: «دولت و مردم عراق دیگر به وابستگی نه می‌گویند، تصمیمی که در کشور گرفته می‌شود، تصمیمی عراقی، شیعی، سنی، ترکمانی، کردی، مسیحی، شبک، ایزدی، فیلی، صائبی است.

او در بخش دیگری از پیام توئیتری خود نوشت که عراق دیگر برای شبه‌نظامیان جای ندارد، ارتش و پلیس کشور مورد حمایت همه بوده و در کشور یک قانون با دستگاه قضایی حاکم خواهد شد./۹۸۸/

ارسال نظرات