۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۹۸۳۳۷
روحانی:

سوگواره تجسمی کوچه های بنی هاشم برگزار می شود

سوگواره تجسمی کوچه های بنی هاشم برگزار می شود
قم - سوگواره تجسمی کوچه‌های بنی هاشم توسط هیأت محبین حضرت زینب قم در ۱۸ شب با اجرا تئاتر زنده، برپایی نمایشگاه و تولیدات رسانه‌ای برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست و یکمین سوگواره تجسمی کوچه های بنی هاشم از امروز تا شانزدهم دی ماه، از ساعت ۱۹ الی ۲۲ پذیرای مردم و عاشقان حضرت زهرا(س) خواهد بود.

امسال، دومین سالی است که این نمایشگاه در فضای کرونایی برگزار می‌شود، از همین رو بازدید از سوگواره فقط با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام می گیرد؛ علاقه مندان لازم است برای رزو رایگان به سایت هیئت محبین حضرت زینب (س) مراجعه کنند.

سید محمد روحانی مسئول اجرایی هیئت محبین حضرت زینب(س) اظهار داشت: سوگواره تجسمی کوچه‌های بنی هاشم به مدت ۱۸ شب در نظر گرفته شده که هزینه‌های آن صد در صد از سوی مردم تامین می‌شود؛ آمار به ما نشان می‌دهد مجموع بازدیدکنندگان در سال گذشته، ۵۰ هزار نفر بودند که از این نمایشگاه و سوگواره تجسمی بازدید کردند.

وی ادامه داد: اجرای تئاتر زنده را از جلوه‌های ویژه سوگواره در سال‌های اخیر است؛ در سال‌های قبل، استقبال بسیار خوب مردم باعث شد که گاهی در شب‌های شلوغ، یک صحنه ۲۰ دفعه تکرار شود؛ این کار در تئاتر که زنده و در صحنه است، کار را برای هنروران و بازیگران سخت می‌کند، اما بازیگران با عشق و علاقه به حضرت زهرا (س)، سرصحنه اجرا حاضر می‌شدند و کار را ادامه می‌دادند.

روحانی گفت: هیأت حضرت زینب برای این ایام غیر از سوگواره تجسمی و نمایشگاه، برنامه‌هایی ویژه فضای مجازی در نظر گرفته است؛ تولیدات رسانه‌ای با موضوع «فاطمیه» و «مادران شهدای مدافع حرم» بوده که طبق زمان‌بندی مشخص شده در رسانه‌های مختلف پخش خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا برنامه طهورا در ۱۸ قسمت آماده شده است؛ در نمایشگاه امسال نقش حضرت زهرا (س) در دفاع از حریم ولایت در قالب ۶ محتوای نمایشی برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شود.

روحانی خاطرنشان کرد: غرفه کودکان، واحد رسانه و عرضه کتب و اقلام فرهنگی از بخش‌ها و برنامه‌های دیگر این نمایشگاه می‌باشد.

مسئول اجرایی هیئت محبین حضرت زینب(س) در خصوص با اشاره به شرایط کرونایی تأکید کرد: سال گذشته در حالی سوگواره را برگزار کردیم که پایبند به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بودیم و ظرفیت تمام صحنه‌ها را به یک سوم تقلیل دادیم. ورود بازدید کنندگان از نمایشگاه امسال منوط به استفاده از ماسک بوده و از یک سوم ظرفیت برای بازدید از نمایشگاه، استفاده خواهیم کرد.

وی مطرح کرد: در پایان گفتنی است علاقه مندان می‌توانند جهت اهدای کمک‌های خود به این سوگواره مبالغ خود را به شماره حساب ۱۵۳۰۷۱۷۶۴۶ نزد بانک تجارت واریز کنند.

سوگواره تجسمی کوچه های بنی هاشم برگزار می شود

ارسال نظرات