۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۹۸۳۰۹

برگزاری کارگاه نوحه «آستانه» در حرم مطهر حضرت معصومه

برگزاری کارگاه نوحه «آستانه» در حرم مطهر حضرت معصومه
حجت الاسلام انصاری گفت: سبک های مختلف نوحه در مقبره پروین اعتصامی به کار آموزان ارائه می شود و پس از اجرا به وسیله کار آموزان مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا انصاری، اظهار کرد: در راستای احیای مقابر حرم مطهر بانوی کرامت محفل‌های ادبی، معارفی و عبرت آموزی در این مقابر به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

وی افزود: در روزهای دوشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء کارگاه نوحه «آستانه» در مقبره پروین اعتصامی با حضور استاد حمید رمیم و دیگر اساتید نوحه برگزار می شود که شرکت در این کارگاه نیز برای عموم زائران و علاقه مندان آزاد است.

مسئول واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت، بیان کرد: در این کارگاه سبک های مختلف نوحه به کار آموزان ارائه می شود و پس از اجرا به وسیله کار آموزان مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: همچنین شنبه‌ها عصر از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه محفل ادبی «آستانه» در مقبره پروین اعتصامی واقع در صحن امام رضا علیه السلام با حضور استاد یوسف رحیمی از شعرای آیینی برجسته برگزار می شود که حضور در این محفل ادبی برای عموم زائران و مجاوران آزاد است.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: در محفل ادبی آستانه اشعار آیینی که توسط شعرای جوان سروده شده توسط خود شاعر قرائت می‌شود و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: چهارشنبه‌ها نیز در مقبره شیخ فضل الله نوری واقع در صحن امام رضا علیه السلام سلسله جلسات «شب‌های عبرت» با محوریت بررسی ابعاد شخصیتی مجتهد شهید شیخ فضل الله نوری برگزار می‌شود.

مسئول واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت، گفت: این جلسات با حضور استاد ابوالحسنی از اساتید برجسته تاریخ معاصر از سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

ارسال نظرات